Huippuluennoitsijat pureutuvat digitalisaation mahdollisuuksiin ja uhkiin yleisöluentosarjassa

Mitä digitalisaatio tarkoittaa käytännössä liiketoiminnalle, suomalaiselle yhteiskunnalle ja turvallisuudelle? Tule kuuntelemaan tai seuraa verkossa huippuluennoitsijoiden puheenvuoroja aiheesta!
Aalto University / Verkkoturvallisuus ja -luottamus / photo: Aki-Pekka Sinikoski

Sanotaan, että kaikki mikä voidaan digitalisoida, tullaan digitalisoimaan. Aalto-yliopiston järjestämässä Internet Forum -yleisöluentosarjassa käsitellään meitä jokaista koskettavaa ilmiötä uhkineen ja mahdollisuuksineen.

Mitä digitalisaatio tarkoittaa käytännössä liiketoiminnalle, suomalaiselle yhteiskunnalle ja turvallisuudelle? Entä miten johtaminen ja eettiset kysymykset liittyvät digitalisaatioon?

Huippuluennoitsijat antavat vastauksia näin ja moniin muihin aihetta koskeviin ajankohtaisiin kysymyksiin. Vieraiksi saapuvat muun muassa Finnairin Chief Digital Officer Katri Harra-Salonen, valtiovarainministeriön digitalisaation erityisasiantuntija Aleksi Kopponen ja Lähitapiolan tietohallintojohtaja Mikko Vastela.

Luentoja järjestetään tiistai-iltaisin 17.9.2019 alkaen. Voit seurata luentoja verkon välityksellä tai paikan päällä Maarintie 8:n luentosalissa AS2. Katso tarkemmat ajat ja luennoitsijat tapahtumasivulta.

Luennoista tehdään myös tallenteet internetiin, jotka ovat jälkikäteen katsottavissa. Livelähetykset ja tallenteet löytyvät osoitteesta aalto.fi/internetforum.

Luentosarja on maksuton. Kielenä on englanti.

Lämpimästi tervetuloa!

#aaltodigi

Internet Forum -yleisöluentosarja: Digitalisaation eri puolet
URL kopioitu

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.