Kari Tammi on nimitetty Insinööritieteiden korkeakoulun vaikuttavuudesta vastaavaksi varadekaaniksi

Hän on yliopiston Vaikuttavuuden ohjausryhmän (ISG) jäsen ja tulee toimimaan yhteyshenkilönä ohjausryhmän ja korkeakoulun johtoryhmän välillä.
Professori Kari Tammi

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä on nimittänyt Insinööritieteiden korkeakoulun vaikuttavuudesta vastaavaksi varadekaaniksi professori Kari Tammen. Hänen kolmivuotiskautensa alkaa 1.1.2022.

Tammesta tulee Aalto-yliopiston Vaikuttavuuden ohjausryhmän (ISG) jäsen ja hän toimii yhteyshenkilönä ohjausryhmän ja korkeakoulun johtoryhmän välillä. Tammi aloittaa myös Insinööritieteiden korkeakoulun tenure track -toimikunnan jäsenenä ja työskentelee tiiviissä yhteistyössä opetuksesta ja tutkimuksesta vastaavien varadekaanien kanssa.

”Kari Tammi on taitava johtaja ja hänellä on vankka kokemus tutkimuksesta ja tohtorikoulutuksesta. Uudessa tehtävässään hän tulee edistämään koulumme monipuolista vaikuttavuutta, johon myös opiskelijat, opettajat ja henkilökunta osallistuvat”, sanoo dekaani Gary Marquis.

Kari Tammi nimitettiin vakinaiseen associate professor -tehtävään Aalto-yliopiston konetekniikan laitokselle 1.2.2020. Hänen professuurinsa ala on mekatronisten koneiden suunnittelu. Hänen tutkimusalueitaan ovat mekatroniikka, hybridienergiajärjestelmät ja autonomiset järjestelmät.

Tammen tutkimusryhmä tähtää koneiden korkeampaan energiatehokkuuteen ja matalampiin elinkaarikustannuksiin digitalisaation, teollisen internetin ja muiden modernien työkalujen avulla. Professori Tammen näkemyksen mukaan monien koneiden energia- ja ympäristötehokkuutta voidaan parantaa kehittämällä niiden ohjaus- ja voimansiirtojärjestelmiä.

Tammi väitteli automaatio- ja systeemitekniikasta Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2007. Hän työskenteli tutkimusprofessorina VTT:llä ennen siirtymistään konetekniikan laitokselle vuonna 2015.

Uudessa, laaja-alaisessa konetekniikan maisteriohjelmassa (Master's Programme in Mechanical Engineering) hän vastaa Mechatronic Machine Design ja Vehicle Mechatronics -kursseista. Hän on julkaissut yli 90 tieteellistä artikkelia ja valvonut kymmenen väitöstutkimusta sekä yli 60 diplomityötä.

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Aallon logo talon katolla

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.