Kesä tuo muutoksia Aalto-yliopiston metroasemalle

Aalto-yliopiston metroasemalla tehdään kesän 2024 aikana muutostöitä turvallisuuden parantamiseksi. Työt sulkevat metron sisäänkäynnit vuorotellen kesä-, heinä- ja elokuussa. Tämä uutinen päivittyy.
Poikkeustilanne-kuvitus

Länsimetron metroasemien turvallisuutta kehitetään kesän aikana paloilmoitinjärjestelmän muutoksella sekä parantamalla valaistusta. Tämä vaikuttaa metroasemien sisäänkäynteihin ja kulkureitteihin. Muutokset eivät vaikuta metron liikennöintiin tai aikatauluihin.

Muutokset Aalto-yliopiston metroasemalla

Tietotien sisäänkäynti

• muutostyöt alkavat 3.6.2024, töiden arvioitu valmistuminen viikolla 28 (8.7. alkava viikko).
  • sisäänkäynti suljetaan kokonaan, eli sekä liukuportaat että hissi ovat pois käytöstä. Kulkeminen pelkästään Otaniementien sisäänkäynnin kautta.
  • hätäpoistumisreitti jää käyttöön, mutta vain hätäpoistumiseen laiturilta kadulle.

Otaniementien sisäänkäynti (kauppakeskus A Bloc)

• muutostyöt alkavat 15.7.2024 , töiden arvioitu valmistuminen 25.8., töiden kesto noin 6 viikkoa. Tänä aikana kulkeminen pelkästään Tietotien sisäänkäynnin kautta.
  • suunnitelma tarkentuu kesän aikana, päivitämme tätä uutista.

HSL:n Reittioppaaseen päivitetään sisäänkäyntien sulkeminen, eli Reittiopas näyttää oikeita kulkuyhteyksiä myös muutostöiden aikana.

Lisätietoja muutoksista HSL:n verkkosivuilta sekä HSL:n asiakaspalvelusta, puh. 09 4766 4000 (pvm) (ma-pe klo 7.30–19, la-su klo 9.30–17).

HSL:n uutinen 19.6.2024

26.6.2024 uutista on päivitetty Otaniementien sisäänkäynnin töiden aloittamisen ajankohdan tarkennuttua. Aikaisemmin jutussa luki: muutostyöt alkavat arviolta elokuun alussa, töiden kesto noin 5 viikkoa. Lisätty aseman Otaniementien sisäänkäynnin sulkuun liittyvä kuva.

Poikkeusreitti metroon Tietotien ollessa kiinni
Metron sisäänkäynti Tietotiellä suljetaan 3.6.2024 alkaen noin 5 viikon ajaksi. Kuva: HSL.
Poikkeusreitti metrolta kesällä
Metron sisäänkäynti Otaniementiellä suljetaan 15.7.2024 alkaen noin 6 viikon ajaksi. Kuva: HSL.

Anna palautetta sivusta

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Opinnot Julkaistu:

Uramuotoilukurssilla pysähdytään oppimaan itsestä ja pohtimaan tulevaisuutta

Career Design Lab tukee opiskelijoiden siirtymää työelämään. Avain kestävään tulevaisuuden työhön on ennakkoluuloton ja luova tapa muotoilla uraa.
Piano Top Loungessa
Kampus, Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Opiskelijat päättivät: kaksi yhteiskäyttöistä pianoa saapui kampukselle

Aalto-yliopiston opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projektin voittajaksi nousi yhteiskäyttöinen piano.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.