Kuka tai mikä on yliopistokampuksen vuoden 2021 kestävän kehityksen sankari? Ehdota 24.9. mennessä!

Etsimme jo viidettä kertaa kampuksen kestävän kehityksen sankaria. Jätä ehdotuksesi 24.9. mennessä.
The Test Site. Copyright Creative Sustainability.
Kuva: The test site

Ehdota Kestävän kampuksen tiimille toimijaa, henkilöä tai tekoa, joka on muuttanut toimintaympäristöämme Otaniemessä kestävämmäksi. Ehdotus voi olla konkreettinen teko, esimerkillinen toiminta tai muu asia, mikä on innostanut ja edistänyt Aalto-yliopiston ja sen kampuksen kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista.

Tänä vuonna kannustamme ehdottamaan erityisesti monialaisia ja monipuolisia kestävän kehityksen hankkeita, jotka edistävät hyvinvointia, osallistumista ja yhteisöllisyyttä, kun työskennellään ja opiskellaan etänä ja kampuksella. Myös ehdotuksia, jotka tuovat kestävyyden näkyviin taiteen kautta, kannustetaan mukaan. Voittaja julkistetaan kansallisella Energiansäästöviikolla lokakuun alussa perinteisessä Kestävä kampus –tapahtumassa (13.10.)

Kampuksen kestävän kehityksen sankari -palkinto jaetaan nyt viidettä kertaa. Viime vuonna sankareiksi valittiin opiskelijoiden ruokahävikin vähentämiseen keskittyvä telegram -ryhmä Foodl sekä Teknillisen fysiikan laitoksen Staff Scientist Kristoffer Meinander kestävää kehitystä edistävällä esimerkillään ja toimintatavoillaan. AYY sai kunniamaininnan siirtymisestä hiilineutraaliin sähköön opiskelija-asunnoissa.

Jätä siis oma ehdotuksesi tämän linkin kautta 24.9. mennessä

Kaikki ehdotukset otetaan innolla vastaan!

Lisätiedot:

Syksyinen vaahteranlehti

Kestävän kampuksen sankarit, urbaanit mainarit ja kiertotalouden jamesbond esillä Kestävän kampuksen tapahtumassa

Osana kansallista energiansäästöviikkoa Kestävän kampuksen tiimi järjesti Kestävän kampuksen tapahtuman keskiviikkona 7.10.2020. Ohjelma oli hyvin monipuolinen ja täynnä ajankohtaisia aiheita, esillä olivat muun muassa "urbaanit mainarit" ja kiertotalouden jamesbond. Myös Kampuksen kestävän kehityksen sankari valittiin nyt neljännen kerran.

Aalto Lush Greenery

Kestävä kampus -tiimi

Aalto-yhteisön eri toimintojen edustajista koostuvan Kestävä kampus -tiimin päätehtävänä on edistää kampuksen kestävää kehitystä niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisen vastuun näkökulmista.

Kestävä kehitys
A student taking a book from a shelf in Aalto University's library.

Kestävä kehitys

Aalto-yliopiston tehtävänä on kestävän tulevaisuuden rakentaminen. Yliopistossa tuotetaan tietoa ja ymmärrystä sekä luodaan ratkaisuja, jotka mahdollistavat hyvinvointia yhden maapallon rajoissa.

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
A logo. Photo: Mikko Raskinen
Nimitykset, Yhteistyö Julkaistu:

Kolme uutta professoria Sähkötekniikan korkeakouluun

Apulaisprofessorit Gopika Premsankar ja Johannes Arend sekä associate professori Marko Kosunen nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.