Rakentamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille on myönnetty rakennusneuvoksen arvo ja arvonimi

Tasavallan Presidentti on myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen. Tämän vuoden 60:stä arvonimen saajasta nimettiin kaksi rakennusneuvosta.
vare_construction_site_kalle-kataila.jpg

Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on 11.6.2020 myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen hänen mittavasta ja monipuolisesta työurastaan sekä toiminnasta rakennus- ja kiinteistöalan johtotehtävissä.

Wilander on toiminut Aalto-yliopiston kunnianhimoisessa kampusinvestointiohjelmassa rakennuttajan roolissa ja toteuttanut useita palkintoja saaneita uudis- ja korjausrakennuskohteita. Näihin hankkeisiin kuuluvat mm. Väre, Kauppakorkeakoulu ja A Bloc -kauppakeskus sekä Kandidaattikeskuksen, Dipolin, Harald Herlin -oppimiskeskuksen ja kasvuyrityskeskus A Gridin peruskorjaukset.

Työuransa alussa Wilander toimi asuntotuotannossa uudis- ja peruskorjaushankkeiden johtotehtävissä, joista hän siirtyi kiinteistöjen omistaja- ja sijoitustoimintaan. Merkittävimpinä kohteina Wilander on vastannut muun muassa Suomen Posti Oy:n logistiikkakeskusten hallinnoinnista ja toteuttamisesta, entisen Pääpostitalon (Helsinki 10) peruskorjauksesta sekä Vuosaaren logistiikka-alueella matkustajaterminaalin ja Gate-House -hankkeiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Wilander on työskennellyt Aalto-yliopistokiinteistöjen rakennuttamisen johdossa vuodesta 2009 lähtien.

Tasavallan presidentti myönsi 11. kesäkuuta 60 arvonimeä. Suomen satavuotisessa historiassa on rakennusneuvoksen arvonimiä myönnetty alle 200.

Lämpimät onnittelut Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvosta ja arvonimestä!

Lisätietoja:

Myönnetyt arvonimet 11.6.2020

Toimitusjohtaja Ville Jokela, [email protected]

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.