Tervetuloa Unite! Engineering Biology -verkostoitumistapahtumaan 11.9.2024

Unite! Engineering Biology -tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen yhdeksän Unite!-allianssiin kuuluvan yliopiston tutkijat edistämään avainteknologioita ja kestäviä prosesseja. Verkostoitumistapahtuma järjestetään verkossa 11.9.2024.
Laboratory work at the School of Chemical Engineering

Bioteknologian, biotieteiden ja kemian dynaamisessa maailmassa Unite! edistää yhteistyötä ja innovatiivista verkostoitumista auttaakseen meitä kohti nettonollayhteiskuntaa.

Bioteknologia ja synteettinen biologia ovat avainasemassa kestävien prosessien kehittämisessä, joissa monilla teollisuudenaloilla tulevaisuuden resursseina käytetään hiilidioksidia ja biomassaa. Verkossa toteutettava verkostoitumistapahtuma toimii alustana tieteelliselle vaihdolle ja yhteistyölle Unite!-tutkijoiden kesken, jotka erikoistuvat bioteknologiaan, biotieteisiin ja kemiaan.

Kuinka osallistun?

Kutsumme osallistujat esittelemään toimintaansa ja viimeaikaisia tutkimuslöytöjään lyhyissä 10 minuutin esityksissä, jota seuraa keskustelu. Ryhmäkeskustelut mahdollistavat verkostoitumis- ja yhteistyömahdollisuuksia niille, jotka ovat kiinnostuneita hakemaan Unitelta siemenrahoitusta ja käynnistämään muita hankkeita. Tapahtuma toteutetaan verkossa.

Osallistumisesta kiinnostuneita tutkijoita pyydetään lähettämään lyhyt tiivistelmä tutkimuksestaan (enintään 200 sanaa) ja viitteet osoitteeseen [email protected] viimeistään 15. elokuuta 2024.

Käytännön tietoa

Päivämäärä ja aika: 11. syyskuuta 2024 klo 10.00-18.00, verkkotapahtuma

Ilmoittautuminen: Lähetä lyhyt tiivistelmä projektin otsikolla (enintään 200 sanaa) ja viitteet osoitteeseen [email protected]

Ilmoittaudu viimeistään 15. elokuuta 2024.

Lisätietoja: [email protected]

Tapahtuman taustatiimiin kuuluvat mm. Robert Kourist TU Grazista, Christian Schnepel ja Per Berglund KTH:sta, Heribert Warzecha TU Darmstadtista ja Lukasz Berlicki Wroclaw Techistä.

Unite!-yliopistot

• Graz University of Technology, Itävalta
  • Kungliga Tekniska Högskolan, Ruotsi
  • Universitat Politècnica de Catalunya, Espanja
  • Universidade de Lisboa, Portugali
  • Technische Universität Darmstadt, Saksa
  • Politecnico di Torino, Italia
  • Institute Polytechnique de Grenoble, Ranska
  • Wroclaw University of Science and Technology, Puola
  • Aalto-yliopisto

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.