Evenemang

Esbodagen 2024: Besök nya Marsio och gratis campusrundturer

Under Esbodagen firar Esboborna sin hemstad genom att ordna olika typer av program runtom i staden. Otnäs bjuder på öppna dörrar till vår nya möteplats Marsio, samt guidade kampusrundturer.
Tredelad bild: gul blomma och texten Marsio till vänster, bild av Aino-Marsio-Aalto i mitten, Aalto-logotypen till höger

Vill du vara bland de första som besöker Marsio, vår nya mötesplats på campus? Ta tillfället i akt lördagen den 31 augusti och fira Esbodagen som en sann föregångare!

Väl är på plats kan du samtidigt uppdatera dina kunskaper om vårt campus genom att ta del av de kostnadsfria campusrundturerna (på finska och engelska) som tar dig med på en resa bland några av de finaste exemplen på traditionell och modern finsk arkitektur. Våra studentguider för dig till de mest centrala byggnaderna och berättar om hur vårt campus förvandlades från en gammal by till en internationell innovationshub.

Turerna startar och slutar vid huvudentrén till Marsio (Otsvängen 2). Gör sedan ditt campusbesök perfekt genom att kolla in MOO, det senaste kafétillskottet i området, och den förnyade Aalto University Shop.

Butiken och kaféet på Marsio-byggnadens bottenvåning håller öppet Esbodagen till ära kl. 11.00–15.00. Kom in när det passar dig!

Guidade rundturer (varaktighet 1,5 h)
10.00–11.30 på finska
11.00–12.30 på engelska
12.00–13.30 på finska
13.00–14.30 på engelska

Vänligen kom på plats 10 minuter innan guidningen börjar. De guidade turerna är kostnadsfria och kräver ingen förhandsanmälan. Den maximala kapaciteten per tur är 20 personer, så först till kvarn gäller.

Bakom den här länken hittar du mer information om Marsio och andra evenemang på campus.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: