Studentguide

Nyheter

Ansök om finansiering av gemensamma studentaktiviteter mellan universitet inom Unite!

Unite! Seed Fund är avsedd att främja samarbete mellan studenter från Unite!-universitet. Skicka in din ansökan senast den 15 december 2024.
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.

Alliansen Unite! söker förslag från studenter och studentorganisationer om samarbetsprojekt mellan studenter vid Unite! universitet. Finansieringen är öppen för alla Aalto-studerande och kan även sökas för extracurriculära aktiviteter.

Unite! vill aktivera Unite-studerande att samarbeta i gemensamma projekt, utställningar, evenemang, utflykter, tävlingar, hackathons osv. Dessa kan handla om innovation, idrott, karriär, språk, utbildning, kommunikation eller något annat ämne som är av intresse för studenterna.

Förslagen måste omfatta studenter från minst två Unite-universitet: Aalto (Finland), KTH (Sverige), Grenoble INP-UGA (Frankrike), PoliTO (Italien), TU Darmstad (Tyskland), TU Graz (Österrike), UPC (Spanien), ULisboa (Portugal) och Wroclaw Tech (Polen).

Vem kan ansöka?

• Studerande på grundnivå och avancerad nivå (inklusive doktorander)
  • Studentorganisationer/föreningar
  • Universitetsavdelningar och servicecenter (t.ex. idrottsorganisationer eller språkcenter)

Det maximala beloppet för det godkända förslaget är 20 000 euro. Sista ansökningsdag är den 15 december 2024.

Ansökningsinstruktioner

Vänligen läs noggrant instruktionerna på Unite!-webbsidan. Innan du skickar in din ansökan och senast den 1 december, vänligen kontakta Johanna Kaila (se kontaktuppgifter nedan).

Se instruktionerna här

Hur hittar man partners för sin idé?

Den största utmaningen för Unite! Seed Fund -sökande har varit att hitta potentiella internationella partners inom Unite!-alliansen. I år är vi glada att introducera Unite! Seed Fund Ideathon, som äger rum den 27-29 november vid Graz tekniska universitet. Detta evenemang ger dig möjlighet att träffa potentiella internationella partners inom Unite!. Det är den perfekta plattformen för att mötas, samarbeta och förvandla din idé till verklighet. Missa inte denna unika möjlighet att förnya och ansök senast den 6 oktober 2024.

Men oroa dig inte om du inte kan delta i Graz-evenemanget. Vi kan hjälpa dig att få kontakt med studenter vid de andra universiteten. Kontakta Johanna Kaila (se kontaktuppgifter nedan) med en kort introduktion av din idé.

Kontakta

Om du har frågor vänligen kontakta Johanna Kaila

Läs också

Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.

Delta i Unite! Seed Fund Ideathon i Österrike

Resa och boende täcks för antagna studenter. Ansök senast 6 oktober.

Nyheter
Students sitting around a table reading books.

Unite! Book Club (extern länk)

Det studentledda initiativet är den första professionella internationella läsklubben mellan universitet.

students and a book shelf

Studentprojekt får finansiering från Unite!

Unite!, alliansen av nio europeiska universitet, kommer att finansiera två studentprojekt - ett om raketforskning och en läsgrupp.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studier Publicerat:

AaltoCHEM studerande, svara på utbytesenkäten och vinn priser! !

Berätta om dina tankar om studentutbyte genom att svara på enkäten. Bland de som svarat lottas även priser ut.
Aalto University Summer School 2020
Samarbete, Studier Publicerat:
Studier Publicerat:

FPA ber 20 000 studerande lämna in en utredning om varför studierna inte har framskridit tillräckligt

FPA följer årligen upp att framgången i studierna varit tillräcklig, både när det gäller studerande på andra stadiet och högskolestuderande.