Nyheter

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Syftet med AIESMA sommarskola är att utforska synergin mellan artificiell intelligens (AI) och metoder för hållbar utveckling inom tillverkningssektorn. Du kan söka till sommarskolan om du håller på att ta ut kandiexamen eller studerar redan på magisternivå. Sommarskolan har en detalgaravgift men du kan ansöka om ett Erasmus-stipendium för kortvarig blandad mobilitet för kursen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs

Vad är AIESMA sommarskola?

Målet i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing (AIESMA) sommarskola är att utforska synergin mellan artificiell intelligens (AI) och hållbar utvecklingsmetoder inom tillverkningssektorn. Läs mera om sommarskolans program på arrangörens webbsida.

När och var hålls sommarskolan?

Sommarskolan består av en onlinedel och en närvarodel. Online-undervisningen tar plats 8.-18.7. och närvarodelen vid University of Trento i Norra Italien 22.7.-2.8.2024

Vem kan söka till sommarskolan?

Studenter vid Aalto-universitetet och andra universitet som uppfyller ansökningskriterierna. Instruktionerna på denna sida riktar sig till studenter vid Aalto-universitetet, med undantag för studenter på magisterprogrammet i Manufacturing, för vilka sommarskola är en obligatorisk del av studier.

Hur och när ansöker man till sommarskola?

Ansök senast 28.6 på denna sida.

Vad kostar sommarskolan?

Deltagaravgiften för hela sommarskolan är 800 EUR för Aalto-universitetets studenter (Aalto är ett EIT Manufacturing-partneruniversitet). Mer information på arrangörens webbsida

Hur kan jag ansöka om mobilitetsstöd för sommarskola?

Aalto studenter kan med vissa förutsättningar ansöka om ett Erasmus+ mobilitetsstipendium (kortvarig blandad mobilitet) för sommarskolan. Mobilitetsbidraget är 79 EUR/dag. Ifall du är intresserad av mobilitetsstödet vänligen kontakta Melina Nummi (melina.nummi (at) aalto.fi) innan du ansöker till sommarskolan.

Kan man få poäng från sommarskolan och hur?

Sommarskolan motsvarar kursen EIT Manufacturing Summer School (5 ECTS). Du kan få 5 poäng från Aalto-universitetet för den avslutade sommarskolan som helhet. Du kan inte anmäla dig till kursen i Sisu.

Var kan jag få mer information?

Delta i AIESMA sommarskolans informationssession den 10 juni. kl 18:30 finsk tid!

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.
Piano Top Loungessa
Campus, Samarbete, Studier, Universitetet Publicerat:

Studenterna bestämde: två gemensamma pianon anlände till campuset

Vinnaren av Aalto-universitetets studenternas inkluderande budget är gemensam piano.
Aalto universitetet, Squad studenter, maj-2023. Foto: Aleksi Poutanen

Ansökningstiden för priset Master's Award in Development Studies har nu öppnats

Ansökningstiden för priset Master's Award in Development Studies för år 2024 pågår fram till den 15 augusti 2024. Genom priset vill UniPID, universitetens nätverk för utvecklingssamarbete, och Föreningen för utvecklingsforskning FSDR ge erkännande för och belöna exceptionellt förtjänstfulla lärdomsprov på magisternivå vid UniPID:s medlemsuniversitet.