Services

Microsoft-autentiseringsappen (MFA) - Hur kan jag återställa

Hur kan jag återställa MFA (autentiseringsappen) när t.ex. min telefon har ändrats

Jag har en ny telefon och kan inte använda den gamla telefonen för att verifiera min identitet med Microsoft-autentiseringsappen. Hur kan jag återställa det?

Obs: För suomi.fi-autentisering behöver du finska nätbanksuppgifter. Du kan också besöka IT Service Desk, där din identitet verifieras med ett ID-kort med fotografi.

Jag raderade Microsoft-autentiseringsappen från min telefon. Nu när jag försöker ladda ner den kan jag inte logga in på autentiseringsappen, och jag kan inte heller logga in på någon av mina Microsoft-program. Vad kan jag göra?

Obs: För suomi.fi-autentisering behöver du finska nätbanksuppgifter. Du kan också besöka IT Service Desk, där din identitet verifieras med ett ID-kort med fotografi.

Mer information

MFA (Authenticator) - vanliga frågor

Hur kan jag återställa MFA när min telefon har ändrats, och andra svar också.

Hur man använder MFA-autentisering

Flerstegsautentisering (MFA) är en identifieringsmetod som använder sig av två eller flera sätt för att identifiera användaren när han eller hon loggar in på ett visst system eller en tjänst.

mfa-authentication

Multifaktorautentisering (MFA, 2FA)

Varför vi använder MFA på Aalto och instruktioner för att börja använda MFA.

This service is provided by:

IIT-tjänster

  • Publicerat:
  • Uppdaterad: