Tapahtumatukihaku
Haluatko koota ihmisiä yhteen tietotekniikkaan tai digitaaliseen teknologiaan liittyvän teeman ympärille? Aalto Digi Platform haluaa auttaa sinua!
Jatkuvan Aalto Digi Platform -tapahtumatukihaun tarkoituksena on edistää tietämyksen jakamista ja yhteistyötä tietotekniikan ja digitaalisten teknologioiden alalla tukemalla epämuodollisia, yhteisössä syntyneitä tapahtumia rahallisesti ja auttamalla käytännön asioissa.
Haluamme erityisesti kannustaa opiskelijoita, niin perus- kuin jatko-opiskelijoitakin, tekemään hakemuksia.
Erityisesti toivomme ehdotuksia, joiden tarkoituksena on tuoda yhteen ihmisiä kaikista korkeakouluista, laitoksilta ja tieteenaloilta. Kannustamme yhteyksiä teollisuuteen sekä koko yhteiskuntaan, mutta nämä eivät ole hakemuksen menestymisen edellytyksiä.
Kaipaatko tapahtumaideoita? Tässä muutama:
- kuukausitapaamiset pizzan merkeissä (aiheena esimerkiksi tekoäly lääketieteessä / digitaaliset humanistiset alat / virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden sisällöntuotanto)
- hackathon-tapahtumia dronejen tai robottinavigoinnin rakentamista varten, opiskelijayhteisöjä...
- tapahtumia, jotka yhdistävät perustutkinto-opiskelijoita uusimpiin tutkimustuloksiin.
Odotamme tyypillisten rahoituspyyntöjen olevan 500–1 500 euroa. Poikkeuksellisten, laajemmalle ulottuvien tapahtumien kohdalla voimme harkita suurempiakin avustuksia.
Lue kysymykset ja vastaukset rahoituksesta ja tapahtumien järjestämisen tuesta seuraavassa.
Hae tästä!
Huomaa, että sinun täytyy kirjautua aalto.fi-tunnuksillasi päästäksesi täyttämään lomaketta.
Kysymyksiä ja vastauksia
Kaikki Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökuntaan kuuluvat voivat hakea.
Rahoituksen lisäksi (tyypillisesti 500–1 500 euroa, suurille tapahtumille enemmän) voimme auttaa käytännön asioissa, kuten
- tapahtuman mainostamisessa
- tapahtuman verkkosivuissa ja ilmoittautumisessa
- tilavarauksissa
- catering-palveluissa.
Huomaa, että odotamme tapahtuman (mahdollisesti alustavan) ohjelman ja rakenteen, nimettyine puhujineen ym., olevan selvillä silloin, kun haet tukea (katso Ohjeet hyvän hakemuksen tekemiseen jäljempänä).
Lisätietoja siitä, miten yhteisöalusta voi auttaa sinua käytännössä, saat osoitteesta [email protected].
Tapahtumasi tulisi liittyä jotenkin digitaalisiin teknologioihin ja yhdistää Aallon ihmisiä. Käytännössä se voi olla mitä vain: pizzaseminaari, hackathon, työpaja...
Katso esimerkkejä ja lisätietoja Digi-tapahtumista: Tapahtumat
Digi Platformin tarkoitus on parantaa Aallon tietotekniikan ja digitaalisen teknologian tutkimuksen ja opetuksen yhteistyötä, näkyvyyttä ja vaikuttavuutta, joten menestyvien hakemusten odotetaan selvästi tukevan yhtä tai useaa näistä tavoitteista. Yhden henkilön tekemien ehdotusten määrää ei ole rajoitettu, mutta rahoituspäätöksissä voimme myös harkita kokonaistasapainoa
Voit hakea täyttämällä tämän lomakkeen. Päähakija on yhteyshenkilö, ja hän on myös vastuussa raportoinnista (katso Jos saan rahoitusta, mitä minun on tehtävä?).
Jos sinulla on kysyttävää esimerkiksi ideasi toteutuskelpoisuudesta, ota meihin yhteyttä osoitteeseen [email protected].
Yhteisöalustan hallitus päättää rahoitushakemuksista. Pyrimme päättämään ehdotuksestasi viikon kuluessa sen vastaanottamisesta.
Hyvässä hakemuksessa selostetaan selkeästi ja tiiviisti
- mikä on ydinaihe ja miksi se on tärkeää (kysyntä)
- miten se täyttää ennestään tyhjän raon (tarjonta)
- kohdeyleisön Aallon sisällä ja sen ulkopuolella
- miten tapahtumaa aiotaan markkinoida (voimme auttaa levittämään sanaa, mutta sinä olet oman alasi kontaktien asiantuntija!)
- miten tapahtuma parantaa yhteistyötä ja/tai tietämyksen jakamista alasi toimijoiden välillä.
Ennen tapahtumaa (mitä aiemmin, sen parempi!)
- Ota meihin yhteyttä järjestelyiden yksityiskohdista: missä tarvitset apua?
- Koosta ohjelma (kutsu puhujat jne.).
- Aloita mainonta. Muista mainita tuestamme markkinointimateriaaleissasi. On erityisen tärkeää hyödyntää omia verkostojasi ja ottaa suoraan yhteyttä asiaankuuluviin tahoihin.
- Pidä meidät ajan tasalla: lähetä ohjelma meille niin pian kuin mahdollista. Jos tapahtumassasi on kutsuttujen puhujien esityksiä, lähetä meille heidän kuvansa ja lyhyet biografiansa. Ne päivitetään tapahtuman verkkosivuille (katso esimerkki).
Tapahtuman aikana
- Isännöi osanottajia ja puhujia.
- Tee yhteistyötä cateringin ja tapahtumapaikan henkilöstön kanssa (Platformin henkilöstö auttaa tilauksissa ym., mutta ei välttämättä ole paikalla tapahtumassa).
Tapahtuman jälkeen
- Toimita osanottajaluettelo.
- Kirjoita lyhyt uutisjuttu (vain muutama kappale kuvineen) Digi Platformin verkkosivustoa varten.
- Valinnaisesti pidä epämuodollinen postmortem-esitelmä yhteisöalustan hallitukselle.
- Valinnaisesti anna Digi Platformille palautetta siitä, mikä meni hyvin ja mikä ei, jotta voimme parantaa tapahtumatukiprosessiamme.
Hae tästä!
Huomaa, että sinun täytyy kirjautua aalto.fi-tunnuksillasi päästäksesi täyttämään lomaketta.
- Julkaistu:
- Päivitetty: