Avoimet työpaikat

Kahta tutkijatohtoria Suomen Akatemian rahoittamaan ADVOCACY-projektiin (kahden vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen)

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta saavuttamalla läpimurtoja avainalueillamme ja niiden yhtymäkohdissa. Samalla innostamme tulevaisuuden muutoksentekijöitä ja luomme ratkaisuja maailman suuriin haasteisiin. Yliopistoyhteisöömme kuuluu 13 000 opiskelijaa ja yli 4500 työntekijää, joista 400 on professoreita. Kampuksemme sijaitsee Espoon Otaniemessä. Monimuotoisuus on osa meitä, ja teemme jatkuvaa työtä yhteisömme monimuotoisuuden ja syrjimättömyyden varmistamiseksi. Siksi kannustammekin päteviä hakijoita taustasta riippumatta liittymään yhteisöömme.

Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulun Johtamisen laitos hakee

Kahta tutkijatohtoria Suomen Akatemian rahoittamaan ADVOCACY-projektiin       (kahden vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen)

Etsimme nyt kahta esim. työelämän suhteista, viestinnän tutkimuksesta, yritysmaailman ja yhteiskunnan vuorovaikutuksesta, lobbauksesta ja feministisestä tutkimuksesta kiinnostunutta tutkijatohtoria. Tehtävät sijoittuvat Johtamisen laitoksen Organisaatioviestintä-aineeseen. Tehtävät kuuluvat Suomen Akatemian rahoittamaan hankkeeseen The Influence of Business Advocacy in Finnish Employment Relations and Governmental Policies (ADVOCACY). Lisää tietoa hankkeesta ja sen johtajasta Apulaisprofessori Paula Koskinen Sandbergista: https://koskinensandberg.com/research/

Odotuksemme

Tutkijatohtorit toteuttavat tutkimusta hankkeen tutkimussuunnitelman mukaisesti. Tehtävät tarjoavat valituille tutkijoille mahdollisuuden tehdä kiinnostavaa ja yhteiskunnallisesti merkittävää tutkimusta yhdessä tutkimusryhmän kanssa sekä kehittää henkilökohtaista osaamistaan. Odotamme hakijoiden tekevän korkeatasoista tutkimusta ja pyrkivän julkaisemaan alansa parhaissa kansainvälisissä lehdissä, yhdessä muun tutkimusryhmän kanssa. Tarkemmat tehtävänkuvat määritellään yhdessä hankkeen johtajan kanssa, perustuen tutkijoiden aiempaan kokemukseen, osaamiseen ja hankkeen tutkimussuunnitelmaan. Tehtäviin kuuluu vähäinen opetusvelvollisuus (n. 5% työajasta).

Kokemuksesi ja tavoitteesi

Etsimme tutkijoita, jotka ovat suorittaneet tohtorintutkinnon soveltuvalla tutkimusalalla (esim. yhteiskuntatieteet, politiikan tutkimus, viestintätieteet, johtaminen). Sopivilla henkilöillä on asiantuntemusta ja kokemusta erilaisista laadullisista tutkimusmenetelmistä ja aineistonkeruista (dokumentit, media-aineisto, sosiaalinen media, haastatteluaineisto). Toivomme myös sisällöllistä osaamista tutkimushankkeen teemoista. Etsimiemme henkilöiden tulee kyetä itsenäiseen tutkimukseen sekä omata kokemusta korkeatasoisissa tieteellisissä lehdissä julkaisemisesta. Tehtävät edellyttävät sujuvaa englannin kielen taitoa. Suomen kielen taito on tehtävien hoitamisessa eduksi.

Työtehtävät on suoritettava Suomessa. Toivoisimme sinun aloittavan 1.syyskuuta 2024 tai mahdollisimman pian sen jälkeen.

Mitä me tarjoamme

Tutkijatohtorin tehtävät ovat määräaikaisia ja kestävät 2 vuotta. Tehtävän palkkaus määräytyy Aalto-yliopistossa käytössä olevan yliopistojen palkkausjärjestelmän mukaisesti. Tutkijatohtorin aloituspalkka Aallon Kauppakorkeakoulussa on noin 4392€/kk (tulot ennen verojen vähentämistä). Työnantajana Aalto-yliopisto tarjoaa erinomaiset oppimis- ja kehittymismahdollisuudet sekä työterveyshuoltopalvelut, monipuoliset liikuntapalvelut ja muut henkilöstöedut. Meillä on joustava moderni työkulttuuri. Arvostamme työn ja vapaa-ajan tasapainoa ja hyvinvointia kaikilla elämän osa-alueilla.

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen työn inspiroivassa työympäristössä. Pääset työskentelemään opiskelijoiden, tutkijoiden ja muiden ammattilaisten yhteisössä, jossa edistämme yhteiskunnallisesti merkittäviä tavoitteita tieteen ja koulutuksen saralla. Perehdytämme sinut tehtäviisi ja pääset osaksi mukavaa ja osaavaa tiimiä, joka tarjoaa sinulle tuen työtehtäviisi myös jatkossa. Kannustamme ja tarjoamme mahdollisuuksia jatkuvaan oman osaamisesi kehittämiseen.

Pyrimme yhdistämään etä- ja lähityöskentelyn parhaat puolet ja meillä on joustavat työajat. Lähityöpisteesi sijaitsee uudistuneella ja elävällä Otaniemen kampusalueella, jossa on monipuoliset palvelut ja hyvät kulkuyhteydet metron ja isojen väylien varrella.

Lisätietoa

Lisätietoja tehtävästä antaa (1.8. alkaen) Apulaisprofessori Paula Koskinen Sandberg [email protected] tai rekrytointiprosessiin liittyvissä kysymyksissä HR Partner Jenna Knuutinen, [email protected].

Kiinnostuitko?

Jos haluat liittyä joukkoomme, lähetä hakemuksesi rekrytointijärjestelmämme Workday:n kautta viimeistään 15. elokuuta 2024 klo 23:59 EET (UTC+2). Jos olet Aallon työntekijä, haethan omalla työntekijäprofiilillasi Workday-järjestelmän kautta (internal jobs/sisäiset työpaikat). Katso, miten se tehdään täältä. Haastattelut pidetään elokuun puolivälissä.

Hakemuksen tulee sisältää kaikki seuraavat asiakirjat:

- Saatekirje

- Ansioluettelo/CV

- julkaisuluettelo, sisältäen työn alla olevat julkaisut

Aalto-yliopisto pidättää oikeuden perustelluista syistä jättää tehtävät täyttämättä, pidentää hakuaikaa ja ottaa huomioon hakijat, jotka eivät ole jättäneet hakemustaan hakuaikana.

Kiinnostuitko?