Avoimet työpaikat

Tutkijatohtoreita tieto- ja viestintätekniikan alalle

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston tutkijat palkkaavat tutkijatohtoreita mm. seuraaville tieto- ja viestintätekniikan aloille:

• Tekoäly
  • Automaattinen päättely ja rajoiteoptimointi
  • Laskennallinen geometria
  • Laskennallinen terveys
  • Kryptografia
  • Tiedonlouhinta
  • Suurten kielimallien systeemisuunnittelu
  • Hajautetun laskennan ja rinnakkaislaskennan teoria
  • Koneoppiminen, esim.  koneoppimisen järjestelmät, todennäköisyyspohjainen koneoppiminen ja yksityisyyttä suojaava koneoppiminen
  • Multimediajärjestelmät
  • Tilastollinen datatiede

Hakuaika päättyy 18. elokuuta 2024 klo 23:59 (23:59 UTC+02:00). Osallistumalla tähän Tietotekniikan tutkimuslaitos HIIT:n järjestämään hakuun haet yhdellä hakemuksella molempien isäntälaitosten, Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston, tehtäviä. Aalto-yliopisto ja Helsingin yliopisto ovat Suomen kaksi johtavaa yliopistoa tietojenkäsittelytieteen ja tietotekniikan alalla. Molemmat sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, ja työllistävä yliopisto määräytyy ohjaavan professorin mukaan. Sekä Aalto-yliopisto että Helsingin yliopisto ovat sitoutuneet edistämään osallistavaa ympäristöä, jossa työskentelee ihmisiä erilaisista taustoista. Aliedustetuista ryhmistä tulevia tutkijoita kannustetaan erityisesti hakemaan.

Tietotekniikan tutkimuslaitos HIIT tuo yhteen Aalto-yliopistolla ja Helsingin yliopistolla tehtävän huippututkimuksen. Useita tutkijoita kummastakin yliopistosta osallistuu tähän hakuun. Palkattavat tutkijatohtorit tulevat työskentelemään yhden tai useamman hakuun osallistuvan tutkijan kanssa.

Oletko valmis hakemaan?

Jotta hakijoiden ja ohjaajien välille voidaan löytää paras mahdollinen yhteensopivuus, kaikkien hakijoiden on kuvailtava tutkimukselliset kiinnostuksen kohteensa ja se, miten he aikovat edistää pääkaupunkiseudun informaatio- ja kommunikaatiotekniikan alan tutkimusta.

Vaaditut liitteet:

(1) Hakukirje (pituus 1-2 sivua), jossa kuvataan selkeästi motivaatiosi työskennellä nimeämäsi ohjaajan kanssa, tutkimukseen liittyvät tulevaisuudensuunnitelmasi ja miten aikoisit edistää ohjaajan tutkimusryhmässä tehtävää tutkimusta sekä koko tutkimusalaa. Kirjaa kirjeeseen myös muut mielestäsi asiaankuuluvat tiedot.

(2) Ansioluettelo

(3) Julkaisuluettelo (älä liitä täydellisiä kopioita julkaisuista).

(4) Ote suoritetuista tohtoriopinnoista ja tohtorin tutkintotodistus.

(5) Mahdollisten suosittelijoiden yhteystiedot (2-3 korkea-arvoista akateemista henkilöä). Otamme itse heihin yhteyttä, jos suosituskirjeitä tarvitaan.

Kaikki aineisto on toimitettava englanniksi PDF-muodossa. Huomautus: tiedostokoko ei saa olla suurempi kuin 5 MB. Voit ladata eRecruitment-järjestelmään (Workday) enintään viisi tiedostoa, joista kukin on kooltaan korkeintaan 5 MB.

Hakijoiden arvioinnissa painotetaan hakijan aikaisemman tutkimuksen laatua, kansainvälistä työkokemusta sekä tulevaisuuden tutkimussuunnitelmien innovatiivisuutta, vaikuttavuutta sekä toteuttamiskelpoisuutta.

Ensimmäisestä arvioinnista jatkoon pääsevät hakijat saatetaan haastatella Otaniemen tai Kumpulan kampuksella tai etänä Zoomissa.

Lisätietoja hausta sekä siihen osallistuvista ohjaajista löytyy HIIT:n kotisivuilta:

Yhteystiedot:

Mahdolliset kysymykset tulee esittää HIIT-koordinaattorille osoitteeseen [email protected].

Kiinnostuitko?