Lahjoita tulevaisuus

Merkkipäivä- ja muistolahjoituksilla rakennetaan tulevaisuutta

Lahjoituksella voit juhlistaa ystävän tai läheisen elämää.
Aalto_University_Designs-for-a-Cooler-Planet_exhibition_8-9-2022_photo_by_Mikko_Raskinen
Kauppakorkeakoulun alumni Martti Johansson
Martti Johansson. Kuva: Terhi Ollikainen

Kauppakorkeakoulun alumni Martti Johansson koki elämänsä yllätyksen, kun hänet kutsuttiin 80-vuotispäivänsä kunniaksi koululle kahvitilaisuuteen. Yllätyksen olivat junailleet diplomi-insinöörit Reima ja Pekka Räty, jotka halusivat huomioida Johanssonin merkkipäivän Kauppakorkeakoululle tekemänsä merkittävän lahjoituksen muodossa.

”Tämän mittaluokan yllätystä en ole henkilökohtaisessa elämässäni koskaan ennen kokenut. Olin aivan puulla päähän lyöty, mutta erittäin iloinen ja ylpeä!”, Johansson sanoo.

Johansson valmistui ekonomiksi vuonna 1967, minkä jälkeen hän teki ansiokkaan 40-vuotisen työuran pankkimaailman esimies- ja johtotehtävissä.

Piippa_Lappalainen Photo_Anna Maria Joakimsdottir-Hutri
Piippa Lappalainen. Kuva: Anna Maria Joakimsdottir-Hutri

Äidin muistolle

Muotisuunnittelija, vaatetusalan yrittäjä ja professori emerita Piippa Lappalainen kuoli 82-vuotiaana tammikuussa 2023. Taideteollisen korkeakoulun (nykyinen Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu) muotitaiteen professorina Lappalaista kiinnostivat erityisesti kansainvälistyminen, yrittäjän taidot, kestävä kehitys ja uudet teknologiat.

Lappalaisen tyttäret Petra Lassenius ja Tuua Hakola halusivat järjestää äidin poismenon johdosta muistokeräyksen, jonka luontevaksi lahjoituskohteeksi valikoitui Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muodin koulutusohjelma.

”Nuoret lahjakkaat opiskelijat olivat lähellä äitimme sydäntä ja olemme kiitollisia siitä, että saimme kerättyä pienen summan, jonka avulla voi syntyä taas jotain uutta, jännittävää ja merkityksellistä muodin saralla”, sanovat tyttäret.

Teksti: Marjukka Puolakka

Designs for a Cooler Planet Exhibition

Merkkipäivälahjoitus

Merkkipäivälahjoitus on täydellinen vaihtoehto aineettomasta lahjasta. Perusta keräys ja tee lahjoitus tieteelle, teknologialle, taiteelle ja taloudelle.

Lahjoita tulevaisuus