Lahjoita tulevaisuus

"Saan iloa siitä, että autan"

Yhdessä tekeminen on alumni Jukka-Pekka Kokkoselle sydämen asia.
Jude Kokkonen. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta
Jukka-Pekka Kokkonen

Yhdessä tekeminen on Kauppakorkeakoulun alumni Jukka-Pekka Kokkoselle sydämen asia. Aktiivinen verkostoituja nauttii ihmisten seurasta ja kokee, että se on vienyt häntä eteenpäin opiskeluaikoina, työelämässä ja monissa luottamustoimissa. Opiskelijana Kokkonen oli innokas KY-aktiivi ja mukana perustamassa KY-SUB:ia, joka auttaa kansainvälisiä opiskelijoita integroitumaan yliopistoyhteisöön.

Kokkonen valmistui kauppatieteiden maisteriksi vuonna 2013. Hän on viihtynyt pankkimaailmassa ja vastaa nyt Nexi Groupissa maksupetosten estämisen ja reklamaatiohallinnan tuoteryhmistä. ”Tutkinto kauppatieteistä on hyvää valuuttaa työmarkkinoilla.” Hän on kiitollinen opinahjolleen myös elinikäisistä ihmissuhteista. ”Suurin osa ystävistäni on Kauppiksesta, KY:ltä ja muista kauppakorkeakouluista, joiden opiskelijoihin tutustuin yhdistystoiminnassa.”

Kokkonen on toiminut opiskelijoiden tutorina ja osallistuu parhaillaan Aallon mentorointiohjelmaan. Suomen Ekonomien puheenjohtajana hän aloitti vuoden alussa. ”Saan iloa siitä, että autan. Olen itse saanut paljon Kauppikselta, KY:ltä ja myöhemmin ekonomiyhteisöltä, ja haluan myös antaa takaisin.”

Lahjoituksellaan Kauppakorkeakoululle hän haluaa kiittää alma materiaan. ”Suosittelen kaikille lahjoittamista, jos kokee saaneensa Kauppiksesta hyvät eväät työuralle ja elinikäisiä ystäviä. Pienikin lahjoitus auttaa ja esimerkiksi verovähennykseen oikeuttavan summan voi lahjoittaa aina muutaman vuoden välein, jolloin siitä hyötyy itsekin hieman.”

Teksti: Marjukka Puolakka

Students walking outside the building of the School of Business. Photo by Unto Rautio

Aalto-yliopisto

Lahjoitus Aalto-yliopistolle on sijoitus kestävään ja kilpailukykyiseen Suomeen. Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan suurimpia haasteita!

Lahjoitustapa
Valitse lahjoitussumma