Palvelut

Google Drive File Stream: lataus (Windows ja Mac)

Google Drive File Stream on työpöytäsovellus, jonka avulla pääset helposti Google Drivessa oleviin tiedostoihin Windows- tai Mac-työasemalta suoraan, ilman että tiedostoja tarvitsee synkronoida työaseman ja Google Drive-palvelun välillä.

Näet oman Driven ja Team Driven sisällöt työaseman resurssienhallinnasta, Windows Explorerista tai Macin Finderistä.

Google Drive File Stream toimii ainoastaan Aalto-sähköpostiosoitteeseen kytketyllä Google-tunnuksella tai tunnuksella, jossa on G Suite -lisenssi. Lisäksi lataus onnistuu vain laitteen ollessa kytkettynä Aallon verkkoon.

Mikäli haluat synkronoida Google-tilin tiedostoja (ei liitetty Aalto-sähköpostiin), saatavilla on Google Back up and sync -sovellus. Se toimii samaan tapaan kuin vanha Google Drive Sync -sovellus, eli se synkronoi valittuja hakemistoja taustalla.

Windows

Saat ladattua Google Drive File Stream -sovelluksen omalle Aalto-työasemallesi itsepalveluportaalista.

1. Avaa käynnistysvalikko ja kirjoita hakuun Software SelfServicePortal - Aalto IT ja klikkaa tarjottua pikakuvaketta. Jos pikakuvaketta ei löydy, kytke työasema Aallon lankaverkkoon ja käynnistä työasema uudelleen.

2. Uusi ikkuna aukeaa ja sinut ohjataan lataamaan haluamasi ohjelma.

3. Valitse listasta Google Drive File Stream ja klikkaa Lisää sovellus työasemaan.

4. Lataus kestää hetken, jonka jälkeen sovellus on käytettävissäsi.

Mac

Google Drive File Stream -sovelluksen voi ladata Aalto-Macille Managed Software Centeristä(valmiiksi asennettu sovellus työasemalla).

Mikäli sinulla on tarvetta kohdennettujen sovellusten poistamiseen työasemalta, lähetä pyyntö IT-tukeen: [email protected]

Liittyviä ohjeita

Google Drive: rekisteröityminen ja tilin sulkeminen

Google Drive on Aalto-yliopiston tarjoama Googlen pilvipalvelu henkilökunnalle ja opiskelijoille. Käyttö edellyttää voimassa olevaa Aalto-yliopiston käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Google Drive -sovelluksen lataaminen (Windows, Mac ja Linux)

Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat ladata Google Drive -sovelluksen Aallon Windows- ja Mac-työasemille.

Pilvitallennus - OneDrive & Google Drive

Aallon OneDrive for Business ja Google Drive tarjoavat 5TB tallennustilan verkossa. Aallon hyvä yhteistyösopimus mahdollistaa laadukkaamman ja ennen kaikkea tietoturvallisemman säilytystilan tiedostoille pilvessä.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.