Opintojaksojen kuvaukset löydät Sisusta joko oman opintosuunnitelmasi kautta valitsemalla opintojakson ja klikkaamalla sen koodia tai hakemalla opintojaksoja koodilla tai nimellä. Opintojaksojen työtilat löydät MyCoursesista joko hakemalla tai ilmoittautumisen jälkeen kohdasta "omat kurssini".
Markkinoinnin sivuaine
Perustiedot
Koodi:
Laajuus:
Opetussuunnitelma:
Taso:
Suorituskieli:
Teema:
Kohderyhmä:
Sivuaineen vastuuopettaja:
Sivuaineen koordinaattori:
Järjestävä laitos:
Korkeakoulu:
Esitiedot:
Kiinnitäthän erityistä huomioita kurssikohtaisiin esitietovaatimuksiin ja varmistat niiden täyttymisen, jotta menestyt kursseilla.
Kiintiöt ja rajoitukset:
Monilla kursseilla on rajoitettu osallistujamäärä, jolloin opiskelijat valitaan kurssikuvauksessa ilmoitetun etusijajärjestyksen mukaisesti.
Haku:
-
Sivuaineen sisältö ja rakenne
Tietoa sivuaineesta
Markkinoinnin sivuainekokonaisuus tarjoaa opiskelijalle
- perusymmärryksen markkinoiden toiminnasta ja asiakkaiden käyttäytymisestä;
- perusvalmiudet suunnitella ja toteuttaa markkina- ja asiakassuuntautuneita liiketoiminnan strategioita sekä soveltaa näihin liittyviä johtamiskäytäntöjä ja -työkaluja;
- perusedellytykset tuottaa ja hankkia markkinatutkimuksen avulla lisätietoa markkinoista, asiakkaista ja liiketoimintaympäristöstä; sekä
- perusosaamisen hallita asiakkuuksia markkinoinnin kilpailukeinojen avulla.
Sisältö
Mikäli pakollinen kurssi MARK-A0001 Markkinoinnin johtaminen on pakollinen osa tutkintoasi ja sijoittuu esimerkiksi kokonaisuuteen Liiketoimintaosaamisen perusteet, vähimmäislaajuus sivuaineelle on 18 op. Muussa tapauksessa vähimmäislaajuus on 24 op, sisältäen kurssin MARK-A0001 Markkinoinnin johtaminen.
Koodi | Opintojakson nimi | Op | Periodi |
---|---|---|---|
MARK-A0001 | Markkinoinnin johtaminen | 6 | IV |
Valitse seuraavista väh. 18 op |
|||
23C510 | Integrated Marketing Communications | 6 | III |
23C59000 | Consumer Research | 6 | I-II ja IV-V |
MARK-C6000 | Market Intelligence and Customer Insights | 6 | I |
MARK-C0065 | Managerial Marketing Analytics with AI 1 | 6 | II ja V |
23C61050 | Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 2 | 6 | not lectured 2024-26 |
23C72050 | Capstone: Customer Experience Management 3 | 6 | I tai IV |
MARK-C2079 | Driving Creativity and Innovation in Marketing 4 | 6 | II ja IV |
MARK-C0022 | Kestävä markkinointi ja kiertotalous | 6 | III |
MARK-C3003 | Missiolähtöinen vastuullinen liiketoiminta - osuustoiminta 5 | 6 | IV |
MARK-C2022 | Contemporary Marketing Issues Reading Package 6 | 6 | I-II, III-V, kesä |
MARK-C0077 | Sales: Sustainable value-based selling | 6 | I-kesä |
1 Korvaa kurssit MARKC6050 Marketing Analytics: From Data to Decisions with R ja MARK-C6055 Marketing Analytics: Introduction to the use of data in marketing decision making sekä 23C60500 Marketing Analytics 23C60500 Marketing Analytics
2 Korvaa kurssin 23C61000 Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi
3 Korvaa kurssin 23C72000 Customer Relationship Management
4 Kurssi korvaa aikaisempia Driving Creativity and Innovation in Marketing kursseja (MARK-C0079 Driving Creativity and Innovation in Marketing: User-Centric Innovations, MARK-C1079 Driving Creativity and Innovation in Marketing: Consumer Insights and Creative Transformations ja 23C79050 Innovations in an Age of Constant Change) sekä kurssia 23E76050 Creativity in Marketing. Opiskelijat, jotka ovat suorittaneet aiemmin joku Driving Creativity and Innovation in Marketing-kursseista tai kurssin Creativity in Marketing, eivät voi suorittaa tätä kurssia.
5 Korvaa kursseja MARK-CV002 Osuustoiminta innovatiivisena yritysmuotona ja MARK-CV001 Osuustoiminnan ominaispiirteet ja kilpailuedut
6 Korvaa kirjapaketin 23C01000 Contemporary issues in Marketing ja MARK-C0001 Contemporary Marketing Issues Reading Package. Vain yhden kirjapaketin voi sisällyttää kanditutkintoon (max 6op).
Aiemmat opetussuunnitelmat
Sivuaineen perustiedot
Koodi: BIZ31400
Laajuus: 24 ECTS
Opetuskieli: Suomi
Taso: Kandidaatti
Kohderyhmä: Kaikki Aallon opiskelijat
Teema: Liiketoiminta muuttuvassa kansainvälisessä ympäristössä
Sivuaineen vastuuopettaja: Ilona Mikkonen
Sivuaineen koordinaattori: Tatiana Penttinen
Järjestävä laitos: Markkinoinnin laitos
Esitiedot: Kiinnitäthän erityistä huomioita kurssikohtaisiin esitietovaatimuksiin ja varmistat niiden täyttymisen, jotta menestyt kursseilla.
Kiintiöt ja rajoitukset: Monilla kursseilla on rajoitettu osallistujamäärä, jolloin opiskelijat valitaan kurssikuvauksessa ilmoitetun etusijajärjestyksen mukaisesti.
Haku: Kaikki Aallon opiskelijat voivat valita tämän sivuaineen.
Sivuaineen sisältö ja rakenne
Markkinoinnin sivuainekokonaisuus tarjoaa opiskelijalle
- perusymmärryksen markkinoiden toiminnasta ja asiakkaiden käyttäytymisestä;
- perusvalmiudet suunnitella ja toteuttaa markkina- ja asiakassuuntautuneita liiketoiminnan strategioita sekä soveltaa näihin liittyviä johtamiskäytäntöjä ja -työkaluja;
- perusedellytykset tuottaa ja hankkia markkinatutkimuksen avulla lisätietoa markkinoista, asiakkaista ja liiketoimintaympäristöstä; sekä
- perusosaamisen hallita asiakkuuksia markkinoinnin kilpailukeinojen avulla.
Sivuaineen rakenne
Opintojen rakenne 18-24 op
Mikäli pakollinen kurssi MARK-A0001 Markkinoinnin johtaminen on pakollinen osa tutkintoasi ja sijoittuu esimerkiksi kokonaisuuteen Liiketoimintaosaamisen perusteet, vähimmäislaajuus sivuaineelle on 18 op. Muussa tapauksessa vähimmäislaajuus on 24 op, sisältäen kurssin MARK-A0001 Markkinoinnin johtaminen.
Pakollinen kurssi, ellei sijoitu muualle tutkintoon:
Koodi | Kurssin nimi | Periodi |
---|---|---|
MARK-A0001 | Markkinoinnin johtaminen | IV |
Valinnaiset kurssit, vähintään 18 op:
Koodi | Kurssin nimi | Periodi |
---|---|---|
23C510 | Integrated Marketing Communications | III |
23C59000 | Consumer Research | I-II ja IV-V |
MARK-C6000 | Market Intelligence and Customer Insights | I |
MARK-C6050 | Marketing Analytics: From Data to Decisions with R 1) | I 2022-23, II 2023-24 |
MARK-C6055 | Marketing Analytics: Introduction to the use of data in marketing decision making | V |
23C61050 | Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 2) | not lectured 2022-24 |
23C72050 | Capstone: Customer Experience Management3) | I or IV |
MARK-C0079 | Driving Creativity and Innovation in Marketing: User-Centric Innovations4) | II |
MARK-C1079 | Driving Creativity and Innovation in Marketing: Consumer Insights and Creative Transformations 5) | IV |
MARK-C0022 | Kestävä markkinointi ja kiertotalous | III |
MARK-CV001 | Osuustoiminnan kilpailuedut 6) | I, ei luennoida 2023-24 |
MARK-CV002 | Osuustoiminta innovatiivisena yritysmuotona7) | I |
MARK-C2022 | Contemporary Marketing Issues Reading Package 8) | I, II, III, IV ja V |
1) Korvaa kurssin 23C60500 Marketing Analytics
2) Korvaa kurssin 23C61000 Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi
3) Korvaa kurssin 23C72000 Customer Relationship Management
4) Korvaa kurssin 23C79000 New Product Development and 23C79050 Innovations in an Age of Constant Change
5) Korvaa kurssin 23E76050 Creativity in Marketing
6) Korvaa kurssin MARK-CV002 Osuustoiminta innovatiivisena yritysmuotona
7) Korvaa kurssin MARK-CV001 Osuustoiminnan ominaispiirteet ja kilpailuedut
8) Korvaa kirjapaketin 23C01000 Contemporary issues in Marketing ja MARK-C0001 Contemporary Marketing Issues Reading Package. Vain yhden kirjapaketin voi sisällyttää kanditutkintoon (max 6op).
Sivuaineen perustiedot
Koodi: BIZ31400
Laajuus: 24 op
Kieli: Suomi (osa kursseista englanniksi)
Järjestävä laitos: Kauppakorkeakoulu, markkinoinnin laitos
Vastuuopettaja: Sami Kajalo
Hallinnollinen yhteyshenkilö: Tatiana Penttinen
Kohderyhmä: All Aalto students
Haku: Kaikki Aallon opiskelijat voivat valita tämän sivuaineen. Monilla kursseilla on kuitenkin rajoitettu osallistujamäärä, jolloin opiskelijat valitaan kurssikuvauksessa ilmoitetun etusijajärjestyksen mukaisesti. Kiinnitäthän erityistä huomioita kurssikohtaisiin esitietovaatimuksiin ja varmistat niiden täyttymisen, jotta menestyt kursseilla.
Sivuaineen sisältö ja rakenne
Markkinoinnin sivuainekokonaisuus tarjoaa opiskelijalle
- perusymmärryksen markkinoiden toiminnasta ja asiakkaiden käyttäytymisestä;
- perusvalmiudet suunnitella ja toteuttaa markkina- ja asiakassuuntautuneita liiketoiminnan strategioita sekä soveltaa näihin liittyviä johtamiskäytäntöjä ja -työkaluja;
- perusedellytykset tuottaa ja hankkia markkinatutkimuksen avulla lisätietoa markkinoista, asiakkaista ja liiketoimintaympäristöstä; sekä
- perusosaamisen hallita asiakkuuksia markkinoinnin kilpailukeinojen avulla.
Opintojen rakenne 18-24 op
Mikäli pakollinen kurssi 23A00110 Markkinoinnin perusteet on pakollinen osa tutkintoasi ja sijoittuu esimerkiksi kokonaisuuteen Liiketoimintaosaamisen perusteet, vähimmäislaajuus sivuaineelle on 18 op. Muussa tapauksessa vähimmäislaajuus on 24 op, sisältäen kurssin 23A00110 Markkinoinnin perusteet.
Pakollinen kurssi, ellei sijoitu muualle tutkintoon:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Periodi |
---|---|---|---|
23A00110 | Markkinoinnin perusteet | 6 op | IV |
Valinnaiset kurssit, vähintään 18 op:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Periodi |
---|---|---|---|
23C510 | Integrated Marketing Communications | 6 op | III |
23C59000 | Consumer Research | 6 op | I-II ja IV-V |
23C60500 | Marketing Analytics | 6 op |
II ja V I ja V lv 2021-22 |
23C61050 | Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 1) | 6 op | I |
23C72050 | Customer Experience Management 2) | 6 op |
I, IV II ja IV lv 2021-22 |
23C79050 | Innovations in an Age of Constant Change3) | 6 op | IV |
MARK-C0001 4) | Contemporary Marketing Issues Reading Package 4) | 6 op | I, II, III, IV ja V |
MARK-C0002 | Advanced Topics in Marketing | 3-6 op | ei luennoida2020-22 |
MARK-C0021 | Circular Economy & Markets of Tomorrow | 6 op | V, ei luennoida 2021-22 |
1) Korvaa kurssin 23C61000 Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi.
2) Korvaa kurssin 23C72000 Customer Relationship Management
3) Korvaa kurssin 23C79000 New Product Development
4) Korvaa kirjapaketin 23C01000 Contemporary issues in Marketing. Lukuvuonna 2020-21 kirjapakettien osalta käytetään seuraavat koodit: MARK-C000101, MARK-C000102, MARK-C000103, MARK-C000104 tai MARK-C000105. Koodien loppuosat -01, -02 jne. kertovat kurssin opetusperiodista 2021-22, jolloin kirjapaketti suoritetaan. Vain yhden kirjapaketin voi sisällyttää sivuaineeseen (max 6op)
Sivuaineen perustiedot
Koodi: BIZ30400
Laajuus: 24 op
Kieli: Suomi (osa kursseista englanniksi)
Järjestävä laitos: Kauppakorkeakoulu, markkinnoinnin laitos
Vastuuopettaja: Sami Kajalo
Haku: Ei hakua suoraan sivuaineeseen, vaan haku sivuaineeseen sisältyville yksittäisille kursseille tarvittaessa - katso merkinnät kurssien kohdalla alla.
Kiintiöt ja rajoitukset: Sivuaineeseen sisältyvälle pakolliselle kurssille Markkinoinnin perusteet voidaan lukuvuonna 2019-2020 valita korkeintaan 12 opiskelijaa Aallon muista kouluista. Halutessasi voit tarkistaa myös mahdollisuuden suorittaa tämän kurssin avoimessa yliopistossa (omakustanteisesti): http://avoin.aalto.fi/fi/
Sivuaineen sisältö ja rakenne
Markkinoinnin sivuainekokonaisuus tarjoaa opiskelijalle
- perusymmärryksen markkinoiden toiminnasta ja asiakkaiden käyttäytymisestä;
- perusvalmiudet suunnitella ja toteuttaa markkina- ja asiakassuuntautuneita liiketoiminnan strategioita sekä soveltaa näihin liittyviä johtamiskäytäntöjä ja -työkaluja;
- perusedellytykset tuottaa ja hankkia markkinatutkimuksen avulla lisätietoa markkinoista, asiakkaista ja liiketoimintaympäristöstä; sekä
- perusosaamisen hallita asiakkuuksia markkinoinnin kilpailukeinojen avulla.
Sivuaineen rakenne
Markkinoinnin perusteet -opintojakso (23A00110) on pakollinen osa sivuopintoja. Kokonaisuuden suorittaminen suositellaan aloitettavan tällä kurssilla.
Kursseilla voi olla osallistumisrajoitteita, esitietovaatimuksia ja/tai kurssikohtaista karsintaa. Nämä on syytä selvittää etukäteen.
Pakollinen kurssi:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Tuleeko kurssille hakea erikseen opinto-oikeutta? | Periodi |
---|---|---|---|---|
23A00110 | Markkinoinnin perusteet | 6 op |
Kurssille haettava erikseen opinto-oikeutta, ks. Hakuohjeet 2018-2020 Halutessasi voit tarkistaa myös mahdollisuuden suorittaa kurssi avoimessa yliopistossa (omakustanteisesti): http://avoin.aalto.fi/fi/ |
IV |
Valinnaiset kurssit:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Tuleeko kurssille hakea erikseen opinto-oikeutta? | Periodi |
---|---|---|---|---|
23C510 | Integrated Marketing Communications | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | III |
23C550 | Services Marketing | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | IV |
tai |
6 op 6 op |
Ei paikkoja ARTSin tai tekniikan koulujen opiskelijoille |
ei luennoida 2019-2020 *) I-II |
|
23C60000 | Market Research | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | I-II, IV-V |
23C60500 | Marketing Analytics | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | V *) |
23C61050 | Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 1) | 6 op | Kurssille haettava erikseen opinto-oikeutta, ks. Hakuohjeet 2018-2020 | III |
23C72050 | Customer Experience Management2) | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | I *) |
23C79050 | Innovations in an Age of Constant Change 3) | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | II |
1) Korvaa kurssin 23C61000 Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi.
2) Korvaa kurssin 23C72000 Customer Relationship Management
3) Korvaa kurssin 23C79000 New Product Development
*) Kurssia voi korvata kirjapakettina 23C01000 Contemporary issues in Marketing. Vain yksi kirjapaketti voi sisällyttää sivuaineeseen (max 6op).
Erityishuomautukset
Kursseilla voi olla osallistumisrajoitteita, esitietovaatimuksia ja/tai kurssikohtaista karsintaa. Nämä on syytä selvittää etukäteen.
Sivuaineen perustiedot
Koodi: BIZ30400
Laajuus: 24 op
Kieli: Suomi (osa kursseista englanniksi)
Vastuuopettaja: Ashih Kumar
Haku: Ei hakua suoraan sivuaineeseen, vaan haku sivuaineeseen sisältyville yksittäisille kursseille tarvittaessa - katso merkinnät kurssien kohdalla alla.
Kiintiöt ja rajoitukset: Sivuaineeseen sisältyvälle pakolliselle kurssille Markkinoinnin perusteet voidaan lukuvuonna 2017-18 valita korkeintaan 12 opiskelijaa Aallon muista kouluista. Halutessasi voit tarkistaa myös mahdollisuuden suorittaa tämän kurssin avoimessa yliopistossa (omakustanteisesti): http://avoin.aalto.fi/fi/
Sivuaineen sisältö ja rakenne
Markkinoinnin sivuainekokonaisuus tarjoaa opiskelijalle
- perusymmärryksen markkinoiden toiminnasta ja asiakkaiden käyttäytymisestä;
- perusvalmiudet suunnitella ja toteuttaa markkina- ja asiakassuuntautuneita liiketoiminnan strategioita sekä soveltaa näihin liittyviä johtamiskäytäntöjä ja -työkaluja;
- perusedellytykset tuottaa ja hankkia markkinatutkimuksen avulla lisätietoa markkinoista, asiakkaista ja liiketoimintaympäristöstä; sekä
- perusosaamisen hallita asiakkuuksia markkinoinnin kilpailukeinojen avulla.
Sivuaineen rakenne
Markkinoinnin perusteet -opintojakso (23A00110) on pakollinen osa sivuopintoja. Kokonaisuuden suorittaminen suositellaan aloitettavan tällä kurssilla.
Kaikille sivuaineopiskelijoille suositellaan kurssia 23C580 Kuluttajan käyttäytyminen (tai 23C581 Consumer Behavior). Tämä kurssi on myös esitietovaatimuksena monille muille opintokokonaisuuden kursseille. Jos opiskelija haluaa erikoistua tuote- ja bisneskehitykseen, hänelle suositellaan lisäksi kursseja 23C550, 23C79000 ja 23C60500. Jos opiskelija haluaa erikoistua asiakassuhdejohtamiseen, hänelle suositellaan kursseja 23C72050, 23C77051 ja 23C60500. Jos opiskelija haluaa erikoistua markkinointiviestintään ja myynninedistämiseen, hänelle suositellaan kursseja 23C510, 23C77051 ja 23C60500.
Kursseilla voi olla osallistumisrajoitteita, esitietovaatimuksia ja/tai kurssikohtaista karsintaa. Nämä on syytä selvittää etukäteen.
Pakollinen kurssi:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Tuleeko kurssille hakea erikseen opinto-oikeutta? | Periodi |
---|---|---|---|---|
23A00110 | Markkinoinnin perusteet | 6 op |
Kurssille haettava erikseen opinto-oikeutta, ks. Hakuohjeet Halutessasi voit tarkistaa myös mahdollisuuden suorittaa kurssi avoimessa yliopistossa (omakustanteisesti): http://avoin.aalto.fi/fi/ |
I |
Valinnaiset kurssit:
Koodi | Kurssin nimi | Op | Tuleeko kurssille hakea erikseen opinto-oikeutta? | Periodi |
---|---|---|---|---|
23C510 | Integrated Marketing Communications | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | III |
23C550 | Services Marketing | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | III |
tai |
Kuluttajan käyttäytyminen Consumer Behavior |
6 op 6 op |
Kurssille haettava erikseen opinto-oikeutta, ks. Hakuohjeet Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi |
|
23C60000 | Market Research | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | I-II, IV-V |
23C60500 | Marketing Analytics | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | III |
23C61050 | Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot | 6 op | Kurssille haettava erikseen opinto-oikeutta, ks. Hakuohjeet | I |
23C72050 | Customer Experience Management1) | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | TBA |
23C79000 | New Product Development | 6 op | Kaikille Aallon tutkinto-opiskelijoille avoin Aalto-kurssi | II |
1) Korvaa kurssin 23C72000 Customer Relationship Management
2) Korvaa aikaisemmat kurssit 23C77050 Myynnin peruskurssi, 23C77000 Sales, Selling and Sales work ja TU-C8250 (Myynti ja markkinointi)
- Julkaistu:
- Päivitetty: