Tapahtumat

Avoin luento: Professori Eva Novrup Redvall (Tanska): "Traditions, Trends and Challenges in Nordic Screen Industries: The Case of Denmark"

Professori Eva Novrup Redvallin avoin luento englanniksi: "Traditions, Trends and Challenges in Nordic Screen Industries: The Case of Denmark"

Lisäksi paneelikeskustelu: "The Future of the Publicly Funded Nordic Film and Television Production"

Tervetuloa avoimeen luento- ja keskustelutilaisuuteen pohjoismaisen elokuva- ja draamatuotannon julkisen rahoituksen tulevaisuudesta

Luento: Professori Eva Novrup Redvall (Tanska): Traditions, Trends and Challenges in Nordic Screen Industries: The Case of Denmark

Keskustelu: The Future of the Publicly Funded Nordic Film and Television Production.

Professori Eva Novrup Redvallin luennon jälkeen keskustelutilaisuus suomalaisen ja pohjoismaisen elokuva- ja draamatuotannon julkisen rahoituksen erityispiirteistä, merkityksestä ja tulevaisuuden haasteista Tanskan esimerkkien valossa.

Osallistujat:

Professori Eva Novrup Redvall

Opetus- ja kulttuuriministeriön kulttuuriasiainneuvos Laura Mäkelä

Suomen elokuvasäätiön johtaja Lasse Saarinen

Yle Draaman elokuvatiimin vetäjä ja kotimaisen elokuvan tilaaja Elina Pohjola.

Moderaattorina toimii elokuva-alan asiantuntija Petri Kemppinen.

Kieli: englanti.

Professori Eva Novrup Redvall:

Eva Novrup Redvall toimii professorina sekä Film Studies and Creative Media Industries osaston johtajana Kööpenhaminan yliopistossa. Hänen tutkimuksensa keskittyy ensisijaisesti käsikirjoittamisen ja tuotannon tutkimukseen, ja parhaillaan hän johtaa tutkimushanketta, joka liittyy nuorten yleisöjen saavuttamiseen. Eva Novrup Redvall on julkaissut laajasti, mm. monografian Writing and Producing Television Drama in Denmark: From The Kingdom to the Killing sekä editoinut lukuisia julkaisuja liittyenylikansalliseen televisio-, elokuva ja TV-tuotantoon sekä pohjoismaiseen elokuva- ja televisiotuotantoon. Hän toimii Tanskassa myös elokuvakriitikkona ja Tanskan elokuvainstituutin hallituksen jäsenenä.

Tilaisuuden järjestäjää Aalto-yliopiston Elokuvataiteen laitos.