Co-opetition between Sweden and Finland in higher education and research

Nicola Clase, Ilkka Niemelä,  Maimo Henriksson, Martin Nilsson Jacobi & Gunvor Kronman
Nicola Clase, Ilkka Niemelä, Maimo Henriksson, Martin Nilsson Jacobi & Gunvor Kronman. Background photo by Malin Ericsson.

Discussion on the balance between collaboration and competition – and the concept of coopetition.

What are the barriers and opportunities for intensified collaboration between Sweden and Finland in higher education and research? How can we increase mobility between Sweden and Finland in higher education and research? How can we collaborate to have greater influence in European university alliances? How can we collaborate to obtain more European research funding for Sweden and Finland?

We are organising the event together with Hanaholmen - cultural centre for Sweden and Finland.

The event is organised together with Hanaholmen – cultural centre for Sweden and Finland, and it will merge attendance between Almedalsveckan in Visby and Suomi Areena in Pori.

Panel calling in from Pori:
Nicola Clase, Ambassador, Embassy of Sweden in Helsinki
Ilkka Niemelä, President, Aalto University

Panel present in Visby:
Maimo Henriksson, Ambassador, Embassy of Finland in Stockholm
Martin Nilsson Jacobi, President, Chalmers University

Moderator in Visby:
Gunvor Kronman, CEO of Hanaholmen

RSVP Please sign up to the event by June 25, 2024.

At Almedalsveckan join as also for the Radical Creatives Sweden film premiere on Tuesday 25 at 11:30-13:00.

Spotlight

Find more current news and interesting events on the News and events page.

Kolmeosainen kuva: vasemmalla keltainen kukka ja teksti Marsio,  keskellä kuva Aino-Marsio-Aallosta, oikealla Aallon logo o

Aalto-yliopiston kaikille avoin kohtaamispaikka Marsio avaa ovensa syyskuussa

Avajaisnäyttelyt esittelevät Aalto-yhteisön ratkaisuja kestävän tulevaisuuden rakentamiseen.

Luku 21 visualisoituna

Aalto hyppäsi sijalle 21 maailmassa nuorten yliopistojen vertailussa

Times Higher Educationin ranking arvioi maailman parhaat alle 50-vuotiaat yliopistot.

Puukristalleja printattuna mustalle kankaalle

Luksusta luonnosta – aaltolaiskolmikko tähtää 3D-tulostetuilla puukristalleilla suoraan muodin huipulle

Noora Yau, Anna Semi ja Konrad Klockars taikovat puusta säihkettä, joka ei vahingoita ihmistä eikä ympäristöä.

Alumni news

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Kiia Einola hymyilee kameralle. Otaniemen amfiteatteri taustalla.
Yhteistyö Julkaistu:

Kiia Einolan mielestä rakennusten tulisi tukea meidän kaikkien hyvinvointia

Kiia Einolan opintomatka Aalto-yliopistossa ulottuu kandiopinnoista aina väitöskirjatutkijaksi asti. Maisteriopintojen aikaiset kesätyöt herättivät Kiian kiinnostuksen talotekniikan tutkimuksesta. Hän työstää tällä hetkellä väitöskirjaansa älyrakennusten tohtoriopiskelijana yhteistyössä sähkötekniikkaan erikoistuneen yrityksen Helvarin kanssa.
Alumneja Seattlessa 2024

Alumnien kohtaamisia Seattlesta Bangaloreen

Viimeisen vuoden aikana olemme tavanneet alumneja yli 10 kaupungissa eri puolilla maailmaa.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista