Tapahtumat

Cooler Planet: Julkisen taiteen opastettu kierros 12.9.

Lähde mukaan kierrokselle taidekuraattori Outi Turpeisen kanssa ja tutustu tarkemmin Aalto-yliopiston julkisen taiteen kokoelmiin Marsio-, Kide- ja Viima-rakennuksissa. Kierrokset alkavat Marsio-rakennuksen aulasta.
Betoninen portaikko rakennuksen sisällä, seinällä värikäs maalaus, portaissa näkymästä poistumassa henkilö.
Maija Luutonen: Enta (Marsio-rakennus). Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Osallistu Cooler Planet -festivaalin aikana taidekuraattori Outi Turpeisen (päällikkö, taide & näyttelyt) opastamille kierroksille oppiaksesi uutta kampuksen julkisesta taiteesta. Kierroksilla tutustut Marsio-, Kide- ja Viima-rakennuksien teoksiin sekä prosenttitaiteen ja julkisen taiteen rooliin yliopistossa.

Kierrokset alkavat Marsion aulasta (Otakaari 2). Marsion julkisen taiteen teema on mielikuvituksen jakaminen. Taidekierroksella tutustutaan myös Kide-rakennuksen (Konemiehentie 1) aaltojen välissä/aallot välissä -teemaan sekä Engineering Materials -teemaan Viima-rakennuksen (Puumiehenkuja 5) julkisen taiteen osalta.

Ilmoittaudu mukaan etukäteen, sillä kierroksiin on rajatusti paikkoja.

Kierroksen opastus on suomeksi.

Eikö ajankohta sovi? Alta löydät kaikki julkisen taiteen Cooler Planet -kierrokset.

Julkisen taiteen kierrokset suomeksi
to 12.9.2024 klo 16.00–17.30
ke 2.10.2024 klo 16.00–17.30

Julkisen taiteen kierrokset englanniksi
to 10.9.2024 klo 15.00–16.30
ke 18.9.2024 klo 15.30–17.00

Renata Jakowleff «Blue» 2017, 190 x 160 x 40 cm, glass and steel, assembled Photo: Mikko Raskinen

Julkiset taidekokoelmat Aalto-yliopistossa

Koko Aallossa esitettävän julkisen taiteen tavoitteena on luoda elävä ympäristö maailman kokemiselle erilaisista näkökulmista ja mielikuvituksen, intuition ja tutkimisen omaksumiselle.

Tutkimus ja taide
Colourful hands and Designs for a Cooler Planet logo on white background.

Designs for a Cooler Planet

Muuta käsityksiäsi mahdollisesta Designs for a Cooler Planet -festivaalilla Otaniemessä 6.9.–3.10.2024.

Colorful hands on white background.

Tapahtumakalenteri – Designs for a Cooler Planet 2024

Löydä omasi yli kolmenkymmenen kaikille avoimen tapahtuman joukosta.

Tapahtumat
Punatiilisen rakennuksen julkisivussa on heijastavasta metallista tehty taideteos, jota katselee pyöräilijä.
Kampus, Näyttelyt, Muut

Cooler Planet: Julkisen taiteen opastettu kierros 10.9.

Mikrobeja kasvamassa petrimaljassa, jossa on kolme lasiaurinkokennoa. Valokuva: Bartaku, 2023.
Luennot ja seminaarit

Attuning with cooling tower microbes: a conversation on art, science- and bioethics collaboration

An inspiring morning of thought-provoking dialogue between artists, scientists, and philosophers exploring the boundaries of transdisciplinary collaboration.
Kampus, Näyttelyt, Muut

Cooler Planet: Julkisen taiteen opastettu kierros 12.9.

Läheltä kuvattu LED-valoveistosta, jossa liikkuu monivärinen tekoälyn tuottama runo.
Kampus, Näyttelyt, Muut

Cooler Planet: Julkisen taiteen opastettu kierros 18.9.

URL kopioitu