Fictions of Architecture and Film – Examining Space Through the Lens of Cinema

mies katsoo miettien rakennusta.
kuva: Helmi Kajaste

Tervetuloa kaikille avoimeen seminaariin katsomaan elokuvia ja keskustelemaan arkkitehtuurista elokuvassa ja näkökulmista elokuvan mahdollisuuksista uuden pedagogisen lähestymisen rakentamisessa. Pääpuheenvuoron pitää arkkitehti, emeritusprofessori Juhani Pallasmaa. Elokuvan ja arkkitehtuurin välisiä kytköksiä tarkastelevaan paneelikeskusteluun on kutsuttu muun muassa Karin Krokfors (kaupunkisuunnittelun professori, Aalto-yliopisto, arkkitehtuurin laitos), Arturo Delgado Pereira  (apulaisprofessori, Aalto-yliopisto, elokuvataiteen laitos), Satu Kyösola (vanhempi yliopistonlehtori, Aalto-yliopisto, elokuvataiteen laitos) sekä Aleksi Lohtaja (yhteiskuntatieteiden tohtori, Archinfon yhteiskuntapoliittinen asiantuntija).

Seminaari on osa Architecture & Film -studiokurssin kolmatta kierrosta. Tapahtuma on maksuton ja sen kieli on englanti.

Lisätietoja: [email protected] & [email protected]