Geometriaa origameilla -virtuaalityöpajat 5.-6. -luokkalaisille 2.11. ja 6.11.

Marraskuun teemaviikolla innostutaan matematiikasta ja taitellaan yhdessä kuutio.

Kädet taittelevat värikästä origamikuuutiota, taustalla origamikuutio sekä tähtimäistetty oktaedri

Aalto-yliopisto Junior järjestää virtuaalisia Geometriaa origameilla -työpajoja, jotka on suunnattu erityisesti 5.-6.-luokkalaisille.

Työpajassa tutustumme geometrisiin muotoihin ja pohdimme symmetriaa sekä taiteessa että matematiikassa. Opettelemme taittelemaan Sonobe-yksikön paperineliöistä ja rakentamaan niistä oman kuution. Järjestämme yhteensä kuusi virtuaalista työpajaa samalla sisällöllä. Valitse luokallesi sopiva aika seuraavista:

to 2.11. klo 9-10
to 2.11. klo 10-11
to 2.11. klo 12-13
ma 6.11. klo 9-10
ma 6.11. klo 10-11
ma 6.11. klo 12-13
måndag 6.11. kl. 9-10 (på svenska)

Työpaja alkaa 15 min yhteisellä alustuksella Teamsissa, minkä jälkeen luokka työskentelee oman opettajansa johdolla omassa luokassaan.

Välineet: Vähintään 6 kpl samankokoisia neliön muotoisia papereita per oppilas

Sopiva koko noin 10x10 - 20x20 cm. Suosittelemme värillisiä (origami)papereita, jotta kolmiulotteisten kappaleiden symmetriat tulevat parhaiten esiin. Halutessanne voitte käyttää myös esimerkiksi kierrätyspaperista leikattuja neliöitä.

Kuvassa lapsen suunnittelema värikäs jäätelöpakkaus.

Teemaviikot vuosiluokille 1-6

Järjestämme virtuaalisia teemaviikkoja alakoululaisille, joihin on mahdollista osallistua ympäri Suomen.

Aalto-yliopisto Junior