Tapahtumat

Mainiot materiaalit – tehdään tekonahkaa! -etätyöpajat 5.-6. -luokkalaisille 12.11. ja 13.11.

Marraskuun teemaviikolla tutkitaan tulevaisuuden biopohjaisia materiaaleja ja tehdään itse tekonahkaa kierrätyskartongista.
Kyniä kierrätyskartongista tehdyssä tekonahkapussukassa
Kierrätyskartongista tehtyä tekonahkaa. Kuva: Esa Kapila

Aalto-yliopisto Junior järjestää virtuaalisia Mainiot materiaalit – tehdään tekonahkaa! -työpajoja, jotka on suunnattu 5.-6.-luokkalaisille.

Nahkaa ja muita materiaaleja on vuosikymmenien ajan korvattu erilaisilla öljypohjaisilla muoveilla. Viime vuosina on kehitetty myös kasvipohjaisia materiaaleja korvaamaan nahkaa ja muoveja. Tässä työpajassa tutkitaan tulevaisuuden biopohjaisia materiaaleja ja tehdään itse tekonahkaa kierrätyskartongista.

Valitse luokallesi sopiva aika seuraavista:

ti 12.11. klo 9.00-10.00
ti 12.11. klo 10.15-11.15
ke 13.11. klo 9.00-10.00
ke 13.11. klo 10.15-11.15

Välineet:

Korkeareunainen astia/kulho
Keittiövaaka
Sauvasekoitin
Vedenkeitin tai liesi ja kattila
Mitta-astioita
Lusikka
Leivinpaperia

Aineet:

Agar-jauhe
Glyseroli
Kiehuva vesi
kananmunakenno

Kesto

15min alustus + 45min itsenäinen työskentely luokissa (yhteensä 60min)

Kuvassa lapsen suunnittelema värikäs jäätelöpakkaus.

Teemaviikot vuosiluokille 1-6

Järjestämme virtuaalisia teemaviikkoja alakoululaisille, joihin on mahdollista osallistua ympäri Suomen.

Aalto-yliopisto Junior