Makea pakkaussuunnittelu -virtuaalityöpajat 3.-4.-luokkalaisille 4.10. ja 6.10.

Lokakuun teemaviikolla luodaan omat makeat pakkaukset talviselle jäätelömaulle.
Kuvassa lapsen suunnittelema värikäs jäätelöpakkaus.

Aalto-yliopisto Junior järjestää virtuaalisia Makea pakkaussuunnittelu -työpajoja, jotka on suunnattu erityisesti 3.-4.-luokkalaisille.

Pakkaus on tärkeä osa tuotetta, mutta harvoin tulemme ajatelleeksi sen suunnitteluprosessia. Tässä työpajassa tutustutaan pakkaussuunnitteluprosessiin ja sen eri vaiheisiin. Käydään läpi asiat, mitä pakkausta suunniteltaessa tulee huomioida. Oppilaiden suunnitteluhaasteena on luoda oma makea pakkaus talviselle jäätelömaulle. Valitse luokallesi sopiva aika seuraavista:

ke 4.10. klo 9.00-10.30
ke 4.10. klo 11.00-12.30
pe 6.10. klo 9.00-10.30
pe 6.10. klo 11.00-12.30

Työpaja alkaa 15 min yhteisellä alustuksella Teamsissa, minkä jälkeen luokka työskentelee oman opettajansa johdolla omassa luokassaan. Työpajan lopussa on noin 15 min yhteinen koonti halukkaille ryhmille.

Välineet:

• Tulostettavat kaavakuvat (A3 paperille)​
  • Sakset​
  • Liima tai teippi ​
  • Lyijykynä​
  • Puuvärejä​
  • Tusseja​
  • Muita koristelutarvikkeita
Kuvassa lapsen suunnittelema värikäs jäätelöpakkaus.

Teemaviikot alakoululuokille

Järjestämme virtuaalisia teemaviikkoja alakoululaisille, joihin on mahdollista osallistua ympäri Suomen.

Aalto-yliopisto Junior