Aalto-yliopisto kehittää ei-formaalin jatkuvan oppimisen tarjontaa osana Digivisio 2030 -hanketta
Aalto-yliopisto on mukana Digivisio 2030 -hankkeen alkuvaiheen pilotissa ja kehittää ei-formaalin oppimisen tarjontaansa.
Microlearning Morning on hyvä tilaisuus oppia lisää ajankohtaisesta pedagogisesta lähestymistavasta ja kertoa toiveistasi mikro-oppimisen kirjasen tiimille. Palaute tulee olemaan tärkeä rooli kirjasen jatkokehittelyssä. Tapahtumassa on tarjolla kahvia ja pientä purtavaa.
Aalto-yliopiston ja Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) henkilökunta työstää mikro-oppimisen ohjekirjaa (Microlearning playbook). Yhteisen kirjasen tavoitteena on tuoda esille mikro-oppimisen merkitystä ja esitellä ajankohtaista pedagogista lähestymistapaa opetushenkilökunnalle ja Aalto-yhteisölle. Lisäksi se rohkaisee ihmisiä kokeilemaan menetelmää, joka soveltuu sellaisen elämänlaajuisen oppimissisällön luomiseen, jota voidaan tarjota opiskelijoille maailmanlaajuisesti jopa lyhyemmässä ajassa kuin perinteistä työelämään liittyvää koulutusta.
Mikro-oppimisen kirjanen on osa Aalto-yliopiston sisäistä kehitystä ensimmäisessä Digivisio 2030 -pilottissa. Pelikirjan parissa työskentelevä poikkitieteellinen tiimi koostuu ammattilaisista, joilla on taustaa niin muotoilusta, markkinoinnista, koulutuksesta ja oppimisjärjestelmistä. Kirjasta työstävä tiimi on hiljattain viimeistellyt kirjasen ensimmäistä luonnosta.
Yhteisen kirjasen tavoitteena on esitellä mikro-oppimisen potentiaalia ja esitellä ajankohtaista pedagogista lähestymistapaa opetushenkilökunnalle ja Aalto-yhteisölle.
Aalto-yliopisto on mukana Digivisio 2030 -hankkeen alkuvaiheen pilotissa ja kehittää ei-formaalin oppimisen tarjontaansa.