Tapahtumat

Micro:pets Virtuaaliset lemmikit Heurekan robotiikkaviikoilla peruskouluryhmille

Tule Heurekaan rakentamaan omat virtuaaliset lemmikit ja ohjelmoimaan niille erilaisia toimintoja.
Kuvassa virtuaalinen lemmikki rakennettuna Micro:Bit-laitteilla.
Micro:pets lemmikkejä.
Kuva: Aalto-yliopisto Junior / Sini Kivioja

Heurekan teemaviikkojen aikana eskari- ja peruskouluryhmille tarjolla käytännönläheisiä aktiviteetteja sekä yhteistyötahojen esittelypisteitä. Ota ohjelmointi haltuusi ja varaa vierailusi ensimmäisten joukossa!

Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa Heurekan robotiikkaviikoilla rakennetaan omat virtuaaliset lemmikit ja ohjelmoidaan niille erilaisia toimintoja. Toiminnallisen tekemisen kautta tutustutaan ohjelmoinnin alkeisiin ja ohjelmoinnilla aikaan saatuihin toimintoihin mikro:bit elektroniikka-alustaa ja lohko-ohjelmointia hyödyntäen.

Kenelle: Luokat 3-4 / 19. - 20.9.2023
Kenelle: Luokat 7-9 / 26. - 27.9.2023
Kesto: 45 min
Ryhmäkoko: max. 24 oppilasta

Tutustu robotiikkaviikon ohjelmaan

Varaa työpaja Heurekan sivuilta

Aalto Junior logo

Aalto-yliopisto Junior

Aalto-yliopisto Junior on taidetta, tiedettä, teknologiaa ja taloutta lapsille, nuorille ja opettajille – opetuksen tueksi, omaksi iloksi ja innostuksen lähteeksi.