Tapahtumat

Uskalla! / Dare! Vol. 2 -seminaari muotialan opiskelijoille, nuorille suunnittelijoille ja alan ammattilaisille

Millaisia liiketoiminta- ja kaupallistamistaitoja suunnittelijat tarvitsevat? Pitääkö muotisuunnittelijan luopua luovuudesta pystyäkseen kaupallistumaan? Millaista osaamista muotisuunnittelijoilla on oltava, jotta he voivat rakentaa muotiin perustuvaa liiketoimintaa? Näistä ja muista aiheista keskustellaan paneelikeskustelussa EMMA-museossa.
henkilö, jolla on päällään läpinäkyvä paita
Kuva: Adele Hyry

Olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan muotisuunnittelusta, kaupallistamisesta ja liiketoiminnasta Aalto-yliopiston nuorten lahjakkaiden suunnittelijoiden kanssa!

Tilaisuudessa syvennytään muotisuunnitteluun, kaupallistamiseen ja liiketoimintaan liittyviin kysymyksiin. Miten nuoret suunnittelijat näkevät muodin kaupallistumisen ja sen muuttumisen liiketoiminnaksi? Millä edellytyksillä sijoittajat ovat valmiita sijoittamaan muotialan yrityksiin? Millaisia eettisiä ja kestävään kehitykseen liittyviä vaatimuksia suunnittelijat, yritykset ja sijoittajat asettavat muotiliiketoiminnalle tänä päivänä?

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Aallon muodin koulutusohjelma Aalto Fashion ja Suomen Tekstiili & Muoti ry. Tapahtuma kokoaa yhteen vastavalmistuneita muotisuunnittelijoita, Aalto-yliopiston asiantuntijoita, sijoittajia ja tunnettujen suomalaisten muotialan yritysten edustajia.

Tilaisuudessa on myös mahdollisuus tutustua Aalto-yliopiston opiskelijoiden töihin. Esillä on kuratoitu kooste Aalto-yliopiston vuosittaisessa kevättapahtumassa Näytös / Näyttelyssä esitellyistä opinnäytetyömallistoista. Tapahtumassa Suomen Tekstiili & Muoti ry palkitsee myös yhden kevään Näytös24-tapahtumaan osallistuneen valmistuneen suunnittelijan.

Yhteistyökumppanit: Espoon kaupunki, Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, Helsingin seudun kauppakamari, Suomen Tekstiili & Muoti. Päätukija: Espoon kaupunki.

Ohjelma ja lisätietoja löydät tapahtumasivuilta(englanniksi)

URL kopioitu