Aalto jatkoi hyvillä sijoituksilla Shanghai-rankingin alakohtaisissa vertailuissa

Maailman 100 parhaan joukkoon sijoittuvien tutkimusalojen määrä nousi kymmeneen.
ShanghaiRankings by subject 2020, Aalto is 24th in the world in Business Administration

Aalto-yliopiston tutkimusalat sijoittuivat jälleen erinomaisesti arvostetun ShanghaiRankingin alakohtaisissa vertailuissa. 50 parhaan joukkoon ylsi neljä Aallon tutkimusalaa, joista liiketaloustiede ja johtaminen paransivat sijoitustaan viime vuodesta. Parhaiden joukkoon aloista palasi meritekniikka, jonka edellinen sijoitus on vuodelta 2017 (tuolloin sijoitus 39).

Nämä Aallon tutkimusalat olivat 50 parhaan joukossa: liiketaloustiede oli sijalla 24 (viime vuonna sijoitus oli 29), johtaminen sijalla 27 (32) tietoliikennetekniikka sijalla 34 (22) ja meritekniikka sijalla 35 (-).

Sadan parhaan joukossa olivat Aallon tutkimusaloista myös tietotekniikka, kirjastotiede ja informaatiotutkimus (sijoitus 51-75) sekä sähkötekniikka, kaukokartoitus, kaivos- ja mineraalitekniikka ja liikennetutkimus ja -tekniikka (sijoitus 76-100).

ShanghaiRankingin alakohtaiset vertailut perustuvat yliopistojen tieteellisten julkaisujen ja niiden keräämien viittausten alakohtaiseen analyysiin sekä yliopiston henkilöstölle myönnettyihin kansainvälisiin palkintoihin. Tänä vuonna 4000 yliopiston vertailussa oli mukana kaikkiaan 54 alaa. Aallolle tärkeät design- ja taidealat eivät olleet mukana vertailussa.

ShanghaiRankings by subjects 2020

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.