Aalto-yliopisto aloittaa muutosneuvottelut Aalto ARTS Books -yksikössään

Neuvotteluiden piirissä on neljä henkilöä. Mahdollinen vähennystarve on enintään kaksi henkilöä.
Aalto ARTS BOOKS Photo Mikko Raskinen
Kuva: Mikko Raskinen

Aalto-yliopisto aloittaa 28.11.2022 muutosneuvottelut, jotka koskevat Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa toimivan Aalto ARTS Books -julkaisuyksikön henkilökuntaa. Neuvotteluiden piirissä on neljä henkilöä. Alustavien arvioiden mukaan mahdollinen vähennystarve on enintään kaksi henkilöä.

Aalto ARTS Books julkaisee taiteen, muotoilun ja arkkitehtuurin alan kirjallisuutta: tutkimusteoksia, oppi- ja käsikirjoja, taidekirjoja sekä yleistajuisia teoksia ja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun väitöskirjoja. Aalto-yliopisto harkitsee Aalto ARTS Booksin toiminnan supistamista ja uudelleen organisoimista. Jatkossa toiminta keskittyisi väitöskirjatasoisiin, taiteellisiin opinnäytetöihin sekä valikoituihin oppimateriaaleihin, ja Aalto ARTS Books luopuisi tappiollisesta kaupallisesta toiminnastaan. Suunnitelluista muutoksista huolimatta kaikki Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun väitöskirjat olisivat jatkossakin vapaasti saatavilla.

Aalto ARTS Booksin toiminnan suunniteltu supistaminen on yhteydessä Aalto-yliopiston sekä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun laajempaan pyrkimykseen keskittyä ydintehtäviinsä ja organisoida toimintansa ydintehtäviä parhaiten tukevaksi. Suomen nykyisen hallitusohjelman tavoitteiden mukaisesti Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu on viime vuosina kasvattanut merkittävästi opiskelijamääriään, samalla kuitenkin korkeakoulun ja koko Aalto-yliopiston suhteellinen rahoitus on pienentynyt. Taloudellisen toimintaympäristön muututtua Aalto ARTS Booksin toimintaa on arvioitava uudelleen.

Lisätiedot:
Tuomas Auvinen, dekaani, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu
puh. +358 50 64848

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.