Aalto-yliopisto CLUSTER-verkoston puheenjohtajaksi

Aallon tavoitteena edistää yhteistä yrittäjyyskoulutusta Euroopan teknillisissä yliopistoissa.

Eurooppalaisista tekniikan alan huippuyliopistosta koostuva verkosto CLUSTER (Consortium Linking Universities of Science and Technology for Education and Research) on valinnut puheenjohtajakseen rehtori Tuula Teerin ja pääsihteerikseen professori Katrina Nordströmin Aalto-yliopistosta. Verkoston koordinaattorina toimii erityisasiantuntija Greger Lindén ja assistenttina koordinaattori Kirsi Hanslin Aalto-yliopistosta. Puheenjohtajuuskausi on kahden vuoden pituinen ja alkaa 1.7.2016.

CLUSTER-verkosto järjestää muun muassa kaksoistutkinto-ohjelmaa tohtoriopinnoissa ja edistää opiskelijavaihtoa, opintojen kansainvälistymistä sekä hyvien käytänteiden siirtämistä yliopistosta toiseen. Verkostolla on myös laajaa yhteistyötä kiinalaisten tekniikan yliopistojen kanssa. Aalto-yliopisto on ollut jäsenenä vuodesta 2003.

- Pyrimme puheenjohtajuuskaudella erityisesti edistämään tekniikan alan yliopistojen yhteistyötä yrittäjyyskoulutuksen ja yritysyhteistyön alueilla, kertoo verkoston pääsihteerinä aloittava professori Katrina Nordström.

CLUSTER-verkostoon kuuluvat Aalto-yliopiston lisäksi seuraavat yliopistot:

EPFL - Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, Sveitsi
Grenoble INP - Grenoble Institute of Technology, Ranska
IST - Instituto Superior Técnico, Portugali
KIT - Karlsruhe Institute of Technology, Saksa
KTH - Royal Institute of Technology, Ruotsi
KU Leuven - Katholieke Universiteit Leuven, Belgia
Polito - Polytechnic University of Turin, Italia
TCD - Trinity College Dublin, Irlanti
TU Darmstadt - Darmstadt University of Technology, Saksa
TU/e -  Eindhoven University of Technology, Alankomaat
UCL - Université Catholique de Louvain, Belgia
UPC - BarcelonaTECH, Espanja

Lisätietoja:
Professori Katrina Nordström, [email protected]
Erityisasiantuntija Greger Lindén, [email protected]

cluster.org

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.