Aalto-yliopisto isännöi EURO2022-konferenssin noin 2500 operaatiotutkijalle

Kesän 2022 konferenssin järjestää Suomen operaatiotutkimusseura yhteistyössä Aalto-yliopiston operaatiotutkimuskeskuksen (ACOR) sekä Aalto-yliopiston matematiikan ja systeemianalyysin ja tieto- ja palvelujohtamisen laitosten kanssa.
Kuva: Tuomas Uusheimo.

Association of European Operational Research Societies (EURO) on valinnut Aalto-yliopiston kumppaneineen isännöimään vuosittaista operaatiotutkimuksen konferenssia, johon osallistuu tyypillisesti noin 2500 operaatiotutkimuksesta ja analytiikasta kiinnostunutta tutkijaa ympäri maailmaa. Konferenssi järjestetään heinäkuussa 2022.

Konferenssin järjestää Suomen operaatiotutkimusseura yhteistyössä Aalto-yliopiston operaatiotutkimuskeskuksen (Centre for Operations Researchin, ACOR) sekä Aalto-yliopiston matematiikan ja systeemianalyysin ja tieto- ja palvelujohtamisen laitosten kanssa. Professorit Antti Punkka (Aalto SCI) ja Juuso Liesiö (Aalto BIZ) toimivat konferenssin järjestelytoimikunnan vetäjinä.

”Kilpailu konferenssin järjestämisestä oli erittäin tiukka, ja olemme hyvin innoissamme saadessamme EURO2022-konferenssin Suomeen ja erityisesti Otaniemeen. Tämä on hieno mahdollisuus näyttää maailmalle, että Aallon uusi kampus tarjoaa loistavat puitteet järjestää suuriakin tieteellisiä konferensseja menestyksekkäästi ainutlaatuisessa ympäristössä”, sanoo Antti Punkka.

Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Harald Herlin Learning Center

Oppimiskeskuksessa pilotoidaan 19.8.2024 alkaen uusia aukioloaikoja

Opiskelijoiden ja henkilöstön mahdollisuudet käyttää tiloja ja kokoelmia laajentuvat.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.
Aallon logo talon katolla
Nimitykset Julkaistu:

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.