Aalto-yliopiston hakijamäärä nousi

Kauppatieteiden alan ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 14 % ja tekniikan ala houkutteli yli 12 % enemmän ensisijaisia hakijoita edellisvuoteen verrattuna.

Keskiviikkona päättyneessä korkeakoulujen yhteishaussa Aalto-yliopistoon hakeneita oli 10 700. Vastaava luku viime vuonna oli 9 983 eli hakijamäärä nousi 7 %. Alakohtaisesti hakijamäärä kasvoi eniten kauppatieteellisellä alalla, missä ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 14 % edellisvuoteen verrattuna. Aalto-yliopiston oli valinnut ensisijaiseksi hakutoiveekseen 67 % hakijoista.

Kauppatieteiden suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan haki 4871 ja englanninkieliseen International Business -ohjelmaan Mikkelissä 773 hakijaa. Kauppatieteiden alan suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan hakeneista ensisijaisia hakijoita oli 2784 ja viime vuoteen verrattuna ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 22 %. Mikkelin englanninkielisessä International Business -kandidaattiohjelmassa hakijamäärä nousi noin 4 % viime vuodesta.

Tekniikan alan hakukohteisiin oli yhteensä 4327 hakijaa. Hakijamäärä sisältää kaikkien eri väylien kautta hakeneet (avoimen yliopiston väylä ja MAOL-kilpailuissa menestyneet) sekä 594 uuden englanninkielisen tekniikan alan kandidaattiohjelman hakijaa. Tekniikan alalla ensisijaisten hakijoiden määrä nousi eniten bioinformaatioteknologian hakukohteessa, jossa nousua oli noin 15 % viime vuoteen verrattuna. Ensisijaisten hakijoiden määrä nousi tekniikan alalla 12 %

Taiteiden alalla ensisijaisten hakijoiden määrä nousi eniten dokumentaarisen elokuvan hakukohteessa, johon ensisijaisia hakijoita oli 33 % enemmän edellisvuoteen verrattuna. Yhteensä taiteiden alalla hakijoita oli 1884 ja hakijamäärä putosi 7 %.

Luvut perustuvat heti hakuajan päättymisen jälkeen Opintopolusta otettuihin lukuihin, joten luvut saattavat muuttua jonkin verran raporttien päivittämisen ja hakemusten käsittelyn myötä.

Valtakunnallisen yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 28.6.2018.

Lisätietoja:

Eija Zitting, oppimispalveluiden vastaava päällikkö

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.