Aalto-yliopiston kandidaattiohjelmiin voi hakea 2022 sekä SAT- että ACT-testillä

Aalto-yliopisto on päättänyt 2022 hakukierroksesta alkaen hyväksyä ACT-testin vaihtoehtoisena valintatapana kaikkiin niihin englanninkielisiin hakukohteisiin, joissa on aiemmin vaadittu SAT-testin suorittamista.
Aallon opiskelijat nauttivat kahvia yliopiston lounasravintolassa.

Hakija voi suorittaa kumman tahansa testeistä - SAT- tai ACT-testin - ja missä tahansa testiä järjestävässä testikeskuksessa. Testin lisäksi hakijalla tulee olla tai olla valmistumassa keväällä 2022 tutkinto, joka antaa hakukelpoisuuden yliopisto-opintoihin.  SAT- ja ACT -testeillä on mahdollista hakea myös suomenkieliseen kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan.

Jos hakija tekee molemmat testit tai uusii testisuorituksen, paras voimassa oleva tulos otetaan huomioon. ACT-testin pisteet konvertoidaan SAT-pisteiksi. Englanninkielisten kandidaattiohjelmien valintaperusteet julkaistaan sivuillamme kokonaisuudessaan 1.10.2021 mennessä.

ACT- ja SAT-testillä voi hakea seuraaviin hakukohteisiin:

• Chemical Engineering
  • Computational Engineering
  • Data Science
  • Digital Systems and Design
  • Economics
  • International Business
  • Quantum Technology
  • Kauppatieteet (suomenkielinen hakukohde)

*SAT/ACT-testillä ei voi hakea taiteiden alan Design-hakukohteeseen.

Testitulos tulee toimittaa Aalto-yliopistoon viimeistään 1.5.2022 mennessä hakiessa englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin ja viimeistään 14.6.2022 mennessä hakiessa suomenkieliseen kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan.

SAT Subject -testiä matematiikassa, jota testinjärjestäjä College Board ei enää järjestä, ei tulla vaatimaan enää tekniikan englanninkielisiin hakukohteisiin vuoden 2022 haussa.

Lisätietoa testeistä:

ACT

SAT

Lisätietoa hakemisesta:

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.