Aalto-yliopiston professori emeritukselle Yrjö Sotamaalle merkittävä muotoilupalkinto Kiinassa

Frontier Design Prize 2023 -palkinto myönnettiin Taideteollisen korkeakoulun entiselle pitkäaikaiselle rehtorille.
Yrjö Sotamaa receives Frontier Design Prize 2023

Shanghain Design Innovation -instituutin kokoama 20 jäseninen arvovaltainen kansainvälinen jury on 26.9.2023 myöntänyt 1.000.000 RMB arvoisen Frontier Design Prize 2023 -palkinnon Taideteollisen korkeakoulun entiselle pitkäaikaiselle rehtorille Yrjö Sotamaalle.

Palkintoraati perustelee palkintoa seuraavasti: "Professori Yrjö Sotamaa on omistautunut muotoilu- ja innovaatiokoulutuksen rajojen ylittämiselle. Helsingin Taideteollisen korkeakoulun rehtorina toimiessaan hän muutti korkeakoulun Pohjois-Euroopan johtavaksi muotoilukouluksi ja integroi muotoilun menestyksekkäästi Suomen kansalliseen innovaatiojärjestelmään. Hän oli perustamassa Aalto-yliopistoa, josta on sittemmin tullut malliesimerkki monialaisesta innovaatiokoulutuksesta.

Lisäksi hänellä on ollut keskeinen rooli CUMULUS-verkoston perustamisessa. CUMULUS on maailman johtava taide- ja muotoilualan koulutuksen ja tutkimuksen järjestö."

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.