Aalto-yliopiston pysäköintitalo Otaparkki avautuu 1.1.2024

Uusi pysäköintitalo avautuu Maarintalon viereen Sähkömiehentielle tammikuun 2024 alussa. Otaparkissa on tilaa yli kahdellesadalle autolle sekä pyöräpysäköintipaikkoja.
Otaparkki building
Otaparkin (Sähkömiehentie 3) on suunnitellut Helin & Co Arkkitehdit. Kuva: Milla Uusitalo / ACRE.

Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksen ensimmäinen pysäköintitalo, Otaparkki, avaa ovensa kaikille kampuksen autoilijoille sekä pyöräilijöille tammikuun 2024 alussa. Otaparkissa on tilaa noin 260 autolle, joista 20 paikkaa on sähköautojen latauspisteitä, sekä muutamia polkupyöräpaikkoja.

Otaniemen kampukselle on asemakaavassa määritelty tietty määrä pysäköintipaikkoja,
ja tätä lukumäärää pian avautuva pysäköintitalo täydentää. Lisäksi kampuksen kehittämisessä on suunniteltu yksityisautojen pysäköinnin keskittyvän kampuksen laitamille, säästäen alueen ytimen keskeisimmille toimijoille ja palveluille. Myös polkupyöräpaikkoja on toivottu paljon lisää kampukselle.

”Katettuja pysäköintipaikkoja on ollut kampuksella hyvin niukasti, joten pysäköintitalo vastaa tähänkin tarpeeseen. Uusi Otaparkki sulautuu hienosti kampuksen ilmeeseen ja tuo lisää myös sähköautojen latauspaikkoja, joita on paljon saamassamme palautteessa toivottu”, sanoo Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n (ACRE) toimitusjohtaja Ville Jokela.

Otaparkkiin tuntiveloituksella tai kuukausisopimuksella

Otaparkkiin voi pysäköidä tuntiveloituksella tai ostaa edullisemman kuukausisopimuksen, jolla voi pysäköidä niin pysäköintitaloon kuin muillekin kampuksen maksullisille pysäköintipaikoille.
Pysäköintitaloon ei vaadita Aalto-yliopiston pysäköintilupaa, vaan se on avoinna myös esimerkiksi Aallon opiskelijoille sekä kampuksella vierailijoille.

Pysäköintitalon valmistuttua tehdään myös muita uudistuksia kampuksen pysäköintikäytäntöihin, ja kampuksen pysäköintiä yhtenäistetään Espoon kaupungin pysäköintilinjausten kanssa.

Muista uudistuksista voit lukea lisää täältä https://acre.aalto.fi/fi/uutiset/otaniemen-kampusalueen-pysakointikaytantoja-yhtenaistetaan-vuoden-vaihteessa

Lisätietoja pysäköintitalosta sekä kampuksen pysäköintikäytännöistä: [email protected]

Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Renault Zoe electric vehicle

Autoilu ja pysäköinti Otaniemessä

Kulkureitit ja pysäköintipaikat Otaniemessä

Palvelut
URL kopioitu

Metsähovi 50 vuotta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Tähtitiistai-luentosarja tuo tähtieteen lähelle jokaisen arkea

Kaikille avoimessa Tähtitiistait-luentosarjassa pääset kuulemaan muun muassa levottomien mustien aukkojen tutkimuksesta, maapallon kokoisista teleskoopeista, ja mitä historiallinen 50-vuotinen aurinkotutkimus voi kertoa meistä itsestämme ja tulevaisuudestamme maapallolla. Luentosarja järjestetään syksyllä 2024 verkossa sekä paikan päällä Otaniemessä. Tervetuloa!
Uuden Aalto University Magazinen suomenkielisiä ja englanninkielisiä numeroista kuvattuna Otaniemen urheilukentän juoksuradalla
Aalto Magazine Julkaistu:

Uusi Aalto University Magazine esittelee mahdottoman tekijöitä

Syyskuun numeron teema mukailee kampuksella avautuvia näyttelyitä.
Forest
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Pelastuskoirat harjoittelevat Otaniemen kampuksella 31.8.

Harjoituksessa Espoon Pelastuskoirayhdistyksen koirat ja ohjaajat etsivät maastosta henkilöitä.
Yksityiskohta metallisesta taideteoksesta punatiilisen rakennuksen julkisivussa
Kampus, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Tutustu yliopiston julkiseen taiteeseen opastetuilla kierroksilla

Marsio-, Kide- ja Viima-rakennuksen taiteeseen keskittyvät kierrokset ovat osa Designs for a Cooler Planet -festivaalia.