Aalto-yliopistossa koronatapauksia ja altistumisia

Muistathan ladata Koronavilkun puhelimeesi.
Laboratoriotarvike.

Aalto-yliopistossa on todettu koronavirustautitapauksia. Espoon tartuntatautiviranomainen jäljittää tartuntaketjuja ja asettaa altistuneet karanteeniin.

Varotoimenpiteenä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ensimmäisen vuosikurssin kandidaattiopiskelijat ovat siirtyneet etäopetukseen kahdeksi viikoksi.

Kampuksella voi tapauksista huolimatta opiskella ja työskennellä yliopiston koronaturvallisuusohjeet huomioiden. Muistutamme, että koronatilanteen vuoksi tilaisuuksissa ja tapahtumissa suositellaan toistaiseksi etäjärjestelyjä. Kampukselle ei tule saapua sairaana. On myös tärkeää huolehtia turvaväleistä ja käsihygieniasta. Tarkemmat ohjeet tapahtumien järjestäjille löytyvät verkkosivuiltamme: https://www.aalto.fi/fi/aalto-yliopisto/koronavirukseen-liittyvia-ohjeita-tilaisuuksien-jarjestajille.

On tärkeää katkaista tartuntaketjut varhain, joten muista ladata puhelimeesi Koronavilkku sovelluskaupasta.

Päivitys 21.9. Aalto-yliopiston Mikkelin toimipisteen opiskelijoilla koronavirustartuntoja

Ohjeet tapahtumien järjestäjille

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa