Olen Mari Sederholm ja työskentelen Senior Brand Managerina lääketeollisuudessa toimivassa Boehringer Ingelheim -perheyrityksessä. Työskentely maailmanlaajuisessa konsernissa, jossa on matala paikallinen organisaatio, on todella monipuolista ja antoisaa. Johdan eri toimintojen yhteistä brandi-tiimiä, ja olen käytännössä monitoimihenkilö – voin hoitaa niin talonmiehen kuin toimitusjohtajankin hommia. Työ sisältää mm. strategia-, taktiikkaa- ja taloussuunnittelua sekä projektijohtamista, valmentamista, viestintää, lääkekoulutusta ja kampanjointia yhdessä paikallisten kollegoiden kanssa. Lisäksi tiimimme tekee yhteistyötä Amsterdamin alueellisen pääkonttorin kanssa. Työssäni minua motivoi ihmisten hyvinvoinnin lisääminen.
Mitä ja milloin opiskelit Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa?
Pääaineeni Mikkelissä oli markkinointi. Valmistuin vuonna 1991, mikä oli BScBA-ohjelman historian ensimmäinen valmistunut vuosiluokka. Silloinen BBA-ohjelma oli hyvin ainutlaatuinen mahdollisuus. Sen jälkeen suoritin MBA-tutkinnon vuonna 1993 Helsingissä.
Millainen urapolkusi on ollut?
Opintojeni jälkeen minua kiinnosti sekä myyntityö että ihmisten terveyden edistäminen. Olin myös erittäin kiinnostunut viestinnästä ja pidin kirjoittamisesta. Aloitin urani lääketeollisuudessa myyntiedustajana MSD:llä. Sen jälkeen työskentelin useissa markkinoinnin rooleissa erilaisten tautialueiden, tuotteiden ja projektien parissa sekä AstraZenecalla että Novo Nordisk:lla. Parasta urallani on ollut monenlaisilta ihmisiltä oppiminen sekä yhteisen päämäärän eteen työskentely. Minulle on ollut tärkeää löytää oma intohimoni, pysyä uteliaana ja kokeilunhaluisena sekä tehdä töitä yrittäjämäisellä otteella. Haluamme tarjota ratkaisuja ja tukea sekä ulkoisille että sisäisille asiakkaille.
Miten päädyit nykyiseen työhösi?
Minulla oli ystäviä, jotka työskentelivät Boehringer Ingelheimillä, ja tartuin tilaisuuteen, kun headhunter otti minuun yhteyttä.