Alumnit vahvemmin mukaan yliopiston kehittämiseen

Alumniverkostolle perustettu johtoryhmä kanavoi alumnien näkemyksiä ja tarpeita – ja tuo heidän äänensä kuuluviin yliopiston kehittämisessä.
Alumnit / Photo by Hanna Wikström
Kuva: Hanna Wikström

Aalto-yliopiston alumniverkostolle on perustettu johtoryhmä, jonka tehtävänä on tuoda alumniyhdistysten näkemyksiä ja tarpeita mukaan yliopiston kehittämistyöhön.

Rehtori Ilkka Niemelän kokoon kutsuma johtoryhmä edustaa alumneja, eri korkeakoulujen, kiltojen ja alayhdistysten organisaatioita sekä tuo alumnien näkemyksiä yliopiston pitkänajan kehittämiseen, esimerkiksi strategiatyöhön. Johtoryhmä myös tukee uusien yhdistysten perustamista ryhmille tai maantieteellisille alueille, joilla alumnitoimintaa ei vielä ole.

Johtoryhmän jäsenet ovat Kaj Hagros (puheenjohtaja), Jaakko Eteläaho, Niko Ferm, Ilkka Hiirsalmi, Edgar Ramos ja Anna Valtonen.

”Yli 90 000 alumniamme ovat yliopiston keskeinen voimavara. Aktiivisen alumnitoiminnan merkitys korostuu elinikäisen oppimisen tarpeen kasvaessa. Haluamme tarjota foorumin, jossa työelämässä jo pidempään olleet voivat kohdata yliopistoyhteisön jäseniä, opiskelijoita ja tutkijoita. Olen ilahtunut, että saimme johtoryhmään monipuolista kokemusta eri aloilta”, sanoo Ilkka Niemelä.

”Aallossa on erinomaisia esimerkkejä aktiivisesta alumnitoiminnasta muun muassa killoissa ja alayhdistyksissä. Haluamme jatkossakin rohkaista käynnistämään ja kehittämään alumnitoimintaa koulutusohjelmissa tai poikkitieteellisissä ryhmissä. Haluamme myös tuoda alumneille uutta yhteistä sisältöä. Suunnittelemme esimerkiksi uudenlaista vuositapahtumaa”, sanoo Kaj Hagros.

Johtoryhmän ensimmäisenä tehtävänä on verkostoitua yliopiston piirissä jo toimivien alumniyhdistysten kanssa ja käynnistää yhteinen kehitysdialogi. Jos siis olet alumniyhdistyksen puheenjohtaja, olethan yhteydessä Kaj Hagrosiin.

Lisätietoa:

Kaj Hagros
Aalto-yliopiston alumniverkoston johtoryhmän puheenjohtaja

Elisa Kouvonen
päällikkö, alumnisuhteet ja ura- ja rekrytointipalvelut
Aalto-yliopisto

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.