Arman Zafarin Murtuma voitti parhaan opiskelijaelokuvan palkinnon Rakkautta&Anarkiaa -festivaalilla 2023

Aalto-yliopiston elokuvataiteen laitos ELOn opiskelija Arman Zafarin Murtuma voitti parhaan opiskelijaelokuvan palkinnon. Kaikkiaan seitsemän ELOn lyhytelokuvaa oli kilpasarjoissa ehdolla.
Boy standing smiling
Kuva elokuvasta Murtuma, 2023

Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalin 2023 kilpasarjat ovat ratkenneet. Parhaan opiskelijaelokuvan palkinnon sai Arman Zafari elokuvasta Murtuma. Elokuva on ohjaajan kandidaattityö Aalto-yliopiston elokuvataiteen laitos ELO:lta. Elokuva kertoo Helenasta (Seidi Haarla), joka joutuu arvioimaan elämäänsä uusiksi yllättävien syytösten edessä.

Juryn mukaan taitavasti ohjattu teos saa katsojan samaistumaan kiusaajan vanhemman asemaan ja pohtimaan, voiko oma lapsi olla kykeneväinen väkivaltaiseen tekoon.

Kilpasarjan voittajat valinneeseen raatiin kuuluivat tänä vuonna ohjaaja Emilia Hernesniemi, näyttelijä-käsikirjoittaja Eeva Putro ja ohjaaja-näyttelijä Mazdak Nassir.

R&A Shorts -kilpailussa 2023 kilpailivat seuraavat ELOn elokuvat :

Leikkejä Eläville (In the Midst of Chaos There was Shape), 2023, dokumentti, ohjaus Saarlotta Virri

Missä valo hajoaa sirpaleiksi (Where the Light Breaks into Shards), 2023, dokumentti, ohjaus Siiri Vaara, kandidaattityö

Kuinka huolehtia undulaateista (How to Take Care of Your Parakeet), 2023, fiktio, ohjaus Roosa Vuokkola, kandidaattityö

Jäähyväiset sanoille (Goodbye Words), 2023, dokumentti, ohjaus Laura Rantanen

Mammutti (Mammoth), 2023, fiktio, ohjaus Inga Pohjolainen, maisterityö

Murtuma (Prelude), 2023, fiktio, ohjaus Arman Zafari, kandidaattityö

MUUT IHMISET (Other People), animaatio/dokumentti, ohjaus Anni Sairio & Joonatan Turkki, maisterityö

Onnittelut!

Lisätietoja: https://hiff.fi/

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.