Bay Arean alumnitapahtumassa luotiin yhteyksiä

Stanfordin yliopiston tiloissa järjestettyyn tilaisuuteen osallistui alueella vaikuttavia ihmisiä, joita yhdistää Aalto.
Aalto-yliopisto kutsui Bay Arean alumninsa yhteiseen tapaamiseen.

Silicon Valleyn alueen alumnitapahtuma kokosi Aaltoon liittyviä ihmisiä luomaan yhteyksiä toisiinsa. Tapahtuma järjestettiin Stanfordin yliopiston kampuksella 11.2. Tapahtumaan olivat tervetulleita kaikki Aalto-yliopistossa tai sen edeltäjissä opiskelleet tai työskennelleet ihmiset.

Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman isännöi tilaisuutta. Björkman esitteli tilaisuudessa yliopiston kehitystyötä ja tuloksia sekä kertoi Aallon ympärille syntyneestä startup-kulttuurista. Hän valotti kuulijoille myös Aalto-yliopiston ja Stanfordin yhteistyötä.

Alumnipuheenvuoron piti Idean Petri Talala (Vice President, Sales). Hän jakoi muille oman tarinansa siitä, miten päätyi Otaniemestä työskentelemään Silicon Valleyyn.

Monet osallistujista kertoivat haluavansa tukea ja mentoroida Aalto-yliopiston opiskelijoita sekä muita alumneja, jotka ovat muuttamassa alueelle. Monet olivat myös halukkaita jakamaan Suomessa tarinansa aaltolaisille.

Aalto-yliopiston alumniverkoson kuuluu jo lähes 40 000 alumnia 80 maasta. Liittyminen käy helposti osoitteessa https://alumnicircle.aalto.fi/

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.