Brändääminen perustuu omien luonteenpiirteiden ja käyttäytymisen haltuunotolle
Tänä keväänä Kauppakorkeakoulusta väitellyt Mikael Iso-Berg on kirjoittanut yrittäjyyden brändäämistä käsitelleen väitöskirjansa pohjalta kirjan ”Entrepreneur Identity in Personal Brand and Branding – How to Create an Authentic Personal Brand”.
Kirjaa myyvät Amazonin kirjakauppa ja Lap Lambert.
Kun henkilöstä tulee brändi, näkökulma muuttuu ulkoisesta sisäiseen, eli yrittäjä osallistuu työhön hyvin henkilökohtaisesti, kävi ilmi Mikael Iso-Bergin tutkimuksessa. Yrittäjät brändäävät tuotteensa ja toimintansa perustamalla ne arvoihinsa ja antamalla niille omia henkilökohtaisia piirteitään, joskus jopa nimensä. Näin perspektiivi siirtyy tuotebrändistä henkilöbrändiin, mistä voi olla yrittäjälle etua.
– Yrittäjäbrändin potentiaalia toivoisi käytettävän organisaatioissa nykyistä enemmän. Innovatiivinen yrittäjä on tutkimuksessa potentiaalinen haasteiden ratkaisija ja brändin alkuunpanija, sanoo Mikael Iso-Berg.
Kirjan tiedot: Iso-Berg, M. (2015) Entrepreneur Identity in Personal Brand and Branding - How to Create an Authentic Personal Brand, (pp. 304). Berlin, Germany: Lap Lambert Academic Publishing. ISBN 978-3-659-71537-2
Lisätietoja:
Mikael Iso-Berg
[email protected]
- Julkaistu:
- Päivitetty: