Cleaning Water with Nanomaji -video palkittiin Budapestissa

Kampanjan tavoitteena oli osoittaa, miten koulutus, tutkimus ja innovaatiot auttavat toteuttamaan unelmia ja parantamaan maailmaa.
Aalto-yliopiston opiskelijat Emma-Sofie Kukkonen ja Luca Acito Nanomaji-ryhmästä ottivat vastaan 5 000 euron suuruisen palkinnon.

Aalto-yliopiston opiskelijoiden projektista kertova Nanomaji-video palkittiin CESAER-verkoston kampanjan parhaana Budapestin tekniikan ja taloustieteiden yliopistossa 19.10.2017 järjestetyssä tilaisuudessa. Aalto-yliopiston opiskelijat Emma-Sofie Kukkonen ja Luca Acito Nanomaji-ryhmästä olivat paikan päällä vastaanottamassa 5 000 euron suuruisen palkinnon, jonka luovuttivat EU-komissaari Tibor Navracsics ja tuomariston opiskelijajäsen Jolan Hanssen. Toiselle sijalle ylsi Lundin yliopisto ja kolmannelle Norjan teknis-luonnontieteellinen yliopisto NTNU.

CASAER-verkoston steAAAm it! -kampanjan tavoitteena oli osoittaa, miten koulutus, tutkimus ja innovaatiot teknillistieteellisillä ja taiteiden aloilla auttavat toteuttamaan unelmia ja parantamaan maailmaa. steAAAm-lyhenne tulee sanoista Science, Technology, Engineering, Architecture, Arts And Mathematics. Kampanjaa varten verkoston yli 50 jäsenyliopistoa pyydettiin tuottamaan kaksiminuuttinen video. Videoita julkaistiin helmikuusta alkaen viikoittain kampanjan YouTube-kanavalla.

Aalto-yliopiston video Cleaning Water with Nanomaji kuvaa monitieteellisen opiskelijaryhmän työskentelyä kenttäjaksolla Tansaniassa sekä edullisen ja innovatiivisen suodattimen kehittämistä.

Katso Aallon video: Cleaning Water with Nanomaji

Tietoa CESAER-verkostosta:  Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.