Creative Demo Day -tapahtuma kokosi Aallon ja UniArtsin taiteen ja luovan teknologian innovaatioita Otaniemeen
Kaksi luovan teollisuuden esihautomoa kokosi voimansa järjestääkseen osallistujilleen pitching-tapahtuman marraskuussa 2023. Creative Demo Day tarjoaa esihautomoryhmille ja yksilöille - erityisesti luovien ja taideteollisuuden yrittäjyydestä kiinnostuneille - mahdollisuuden esitellä projektejaan suuremmalle yleisölle. He saavat myös asiantuntijapalautetta kokeneilta luovien alojen ammattilaisista koostuvalta tuomaristolta.
Aalto Digital Creativesin seuraava ohjelmahaku alkaa 1.1.2024. Uniarts Hubin hakuaika on avoinna 12.12.2023-22.1.2024.
Aalto Digital Creatives -tiimit ja Uniarts Hub -tiimit kohtasivat Creative Demo Day -tapahtumassa Harald Herlin -oppimiskeskuksen hybridilavalla Otaniemessä 29.11. Tiimien ideat vaihtelivat taidepalveluista luoviin teknologisiin innovaatioihin. Yhteensä 11 henkilöä tai tiimiä astui lavalle ja esitti ideoitaan paikan päällä ja verkossa liveyleisölle sekä pätevälle tuomaristolle.
ADC:n tämänhetkiseen, neljänteen ohjelmaan osallistuivat Juan Duarte Soundsphere-tilaääni-instrumentilla, Elena Emmanuele artesaanikorumarkkinapaikka Petiêmellä, Housefolk-pelien Tanya Shamova Monster Care -pelillä ja Kim-Niklas Antin näkymättömällä Art Sonique -kaiutinkonseptillaan. Nidal Karagic ADC:n alumnitiimi Pawplesta oli paikalla esittelemässä tiimin koiranhoitosovellusta.
Hautomo-ohjelmien aikana tiimejä ohjaavat yritysneuvojat ja luovan alan asiantuntijat. Creative Demo Day -raati oli tällä kertaa Helena Auramo , Prönön perustaja, Heikki Laaninen , Games Go -projektipäällikkö Metropoliasta, Anu Oksanen , Business Helsingistä sekä Xander Ross, TV- ja viihde-PR-toimisto Percy & Warrenin perustaja.
"Sosiaalisen merkityksellisyyden yhdistäminen luovuuteen ja yrittäjyyteen on tulevaisuutta; luoda yrityksiä, jotka tekevät maailmasta hieman paremman paikan leikin, musiikin, koulutuksen tai ongelmanratkaisujen avulla", sanoi Xander Ross pitsausten jälkeen.
"Inspiroivia ideoita oli monia. Olen ollut täällä useita kertoja ja olen nähnyt ideoiden paranevan ja kasvava koko ajan", päätti Helena Auramo Creative Demo Day -tapahtuman.
Aalto Digital Creatives -ohjelman moduulit sisältävät työpajoja, joissa osallistujat oppivat kehittämään ja suojaamaan liikeideoitaan ja laajentamaan verkostojaan. Yksi painopiste on ideoiden esittelyssä eri yleisöille, mikä palvelee osallistujia kumppaneiden ja sijoittajien löytämisessä. Aalto Startup Centerin ja Aalto Studiosin asiantuntijoiden valmennuksen lisäksi vertaistuki- ja pitching-koulutus ovat osallistujien tärkeimpiä hyötyjä ohjelmasta.
Hakuaika seuraavaan Aalto Digital Creatives -esihautomo-ohjelmaan on avoinna 1.1.-14.2.2024. Hakemuksia toivotaan tiimeiltä tai henkilöiltä, joilla on idea, ajatus sen muuttamisesta liiketoiminnasta ja taustaa luovilla aloilla. Lue lisää täältä!
Aalto Digital Creatives
Aalto Digital Creatives on luoville aloille suunnattu esihautomo-ohjelma, joka kuuluu Helsingin kaupungin Kampusinkubaattorit-ohjelmaan.
- Julkaistu:
- Päivitetty: