Dekaani palkitsee Kauppakorkeakoulun opiskelijoita myös muista kuin erinomaisista arvosanoista

EHDOTUKSET 31.10.2023 mennessä. Uudella Dean’s Impact Award -palkinnolla halutaan osoittaa arvostusta esimerkiksi kestävän kehityksen tai Aallon arvojen mukaisen toiminnan edistämiselle.
Dean's Impact Award, School of Business
Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki palkitsee perinteisesti vuosittain koulun opiskelijoita, jotka ovat suorittaneet tutkintonsa tavoiteajassa ja erinomaisilla arvosanoilla. Tämän tunnustuksen (pääsy Dean’s list’ille) saa kolmisenkymmentä edellisen lukuvuoden aikana kandidaatiksi tai maisteriksi valmistunutta opiskelijaa.

Myös moni muu asia kuin menestyminen erinomaisesti opinnoissa on arvokasta, ja niinpä ainakin tänä vuonna dekaani haluaa palkita 1–3 opiskelijaa tai opiskelijatiimiä myös muiden kuin erinomaisten arvosanojen perusteella.

Dean’s Impact Award -palkinnon kriteerit

Dean’s Impact Award -palkinto jaetaan ensimmäistä kertaa loppuvuodesta 2023, ja se on mahdollista saada hyvin monenlaisista ansioista.

Palkituksi voi tulla opiskelija tai opiskelijatiimi, joka on tehnyt merkittäviä tekoja kestävämmän tulevaisuuden edistämiseksi Aallossa tai laajemmin. Kyseessä voi olla konkreettinen teko, esimerkillinen toiminta tai jokin muu asia, joka kertoo vaikuttavan työn tekemisestä kestävän kehityksen eteen. Kestävä kehitys kattaa tässäkin niin ympäristön, sosiaalisen kuin taloudellisen kestävyyden. Vaihtoehtoisesti palkituksi voi tulla esimerkillisestä Aallon kahden muun läpileikkaavan teeman eli radikaalin luovuuden ja/tai yrittäjähenkisen ajattelutavan edistämisestä.

Yhtä lailla Aallon arvojen mukaista toimintaa arvostetaan paljon. Jos teoissa näkyy vahvasti vastuullisuus, rohkeus ja/tai yhteistyö, on mahdollista tulla palkituksi Dean’s Impact Awardilla.

Ehdotukset perusteluineen pyydetään 31.10. mennessä

Ihan kuka tahansa (aaltolainen tai ei-aaltolainen) voi ehdottaa palkittavia opiskelijoita. Ehdotukset perusteluineen tulee lähettää kirjallisesti sähköpostilla dekaanin assistentti Iina Salmelalle osoitteeseen iina.salmela(at)aalto.fi viimeistään 31.10.2023*. Myös liitteitä voi lähettää ehdotuksen tueksi, mikäli tarpeen. Ehdotuksille perusteluineen ei ole erityisiä muotovaatimuksia. Sähköpostin otsikkokenttään tulee kirjoittaa lyhenne DIA: ”ja oma otsikko”, jotta ehdotukset erottuvat selkeästi muiden viestien joukosta. (DIA = Dean’s Impact Award)

Lopullisen päätöksen palkinnosta (à 1 000 euroa) tekee dekaani keskusteltuaan asiasta ensin KY:n edustajien kanssa. Palkituista opiskelijoista ja heidän ansioistaan tässä yhteydessä tehdään uutinen Kauppakorkeakoulun viestintäkanaviin vuoden 2023 loppuun mennessä.

*Ehdotuksia pyydettiin alun perin 20.10. mennessä, mutta takarajaa on lykätty lokakuun loppuun. Kiitos jo etukäteen aktiivisuudesta ehdotusten tekemisessä.

Ioncell

Strategiamme

Aalto-yliopiston tulevaisuuden perusta on laadukas tutkimus ja opetus, vaikuttavuus sekä jaetut arvot - vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Yliopiston tehtävänä on rakentaa kestävää tulevaisuutta.

Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.