Dipolin ja Kandidaattikeskuksen ulkoaluetyömaat talvitauolle

Kulkuyhteyksien lisäksi alueiden monikäyttöisyyttä ja esteettömyyttä parannetaan. Jalankulun ja pyöräilyn poikkeusreitit ovat käytössä myös tauon aikana.
campus kampus Otakaari 1 winter talvi Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Dipolin ja Kandidaattikeskuksen Amfiteatterin alueen ulkoaluetyömaat jäivät viikolla 50 talvitauolle. Työt jatkuvat keväällä heti, kun se on säiden puolesta mahdollista. Molempien työmaiden tavoitteena on valmistua kesään 2022 mennessä. Myös talvitauon aikana käytössä on jalankulun ja pyöräilyn poikkeusreitit.

Illustration images of two maps, on the left illustrating access to Undergraduate Centre, on the right illustrating access to Dipoli
Kandidaattikeskuksen ja Dipolin ulkotyöalueiden kartat.

Ulkoalueiden kehittäminen on tällä hetkellä yksi yliopistokampuksen keskeisistä painopisteistä. Jalankulkuyhteyksien lisäksi parannetaan esimerkiksi monikäyttöisyyttä, esteettömyyttä, viihtyisyyttä ja valaistusta sekä kestävän kehityksen mukaisia suunnitteluratkaisuja. Hankkeiden valmistuttua kampuksen ulkoalueet tukevat myös entistä paremmin tapahtumien, kokeilevan opiskelijatoiminnan ja ympäristötaiteen edellytyksiä.

Pauliina Skyttä, kampusarkkitehti, [email protected]
Aapo Pihkala, projektipäällikkö, kestävä kehitys ja maisema, [email protected]

Lisää aiheesta

Dipoli ilmakuva

Ulkoalueita ja jalankulkureittejä parannetaan Otakaari 1:n ja Dipolin ympäristössä

Jalankulkuyhteyttä metrolta Dipoliin sekä Amfiteatterinaukion aluetta parannetaan syksyn 2021 aikana. Tarkoituksena on luoda viihtyisiä, monikäyttöisiä, turvallisia ja esteettömiä ulkoalueita kunnioittaen alkuperäisiä suunnitteluratkaisuja ja toteutuksia. Työmaat käynnistyvät jo elokuussa.

Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Kierrätyskampanja käynnistyy Otaniemen kampuksella

Käynnistämme Otaniemen kampuksella jätteiden kierrätyskampanjan lokakuun alussa. Tavoitteena on lisätä kierrätysastetta ja vähentää sekajätteen määrää.
5 ihmistä ylhäältä kuvattuna, tutkivbat yhdessä jotain maassa olevaa.
Kampus Julkaistu:

Hyvinvoinnin avaimet -sarja on Aaltogetherissa

Aaltogetherin Hyvinvoinnin avaimet sisältää tieteeseen pohjautuvia artikkeleita, podcast-jaksoja, videoita, koulutuksia ja harjoituksia hyvinvointiteemoista.
Kolme nuorta henkilöä seisoo keskustelemassa Unitech International -tapahtumassa.
Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto liittyi UNITECH International -verkostoon

Opiskelijoille haku UNITECH-ohjelmaan avautuu 15.10.
Kannettava tietokone ja älypuhelin puisella pöydällä.
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Uusi toissijainen sivuvalikko aalto.fi-sivustolle

Uusi toissijainen sivuvalikko julkaistaan aalto.fi-sivustolla keskiviikkona 2.10.2024.