Eduskuntavaalit lähestyvät – tule seuraamaan yliopistojen suurta vaalikeskustelua!

Haluatko nähdä, miten Sixten Korkman haastaa politiikan huippunimiä? Tule Helsingin yliopiston juhlasaliin keskiviikkona 8.2. klo 16–17.30.
Ryhmä ihmisiä istumassa pöydän ääressä. Kuva otettu ylhäältä korkealta alaspäin.

Missä tunnelmissa etenemme kohti seuraavaa hallituskautta? Olisiko nyt aika satsata osaamiseen ja uuteen tietoon? Tule kuulemaan, mitä pääpuolueiden edustajat ajattelevat siitä, miten Suomi pärjää tulevaisuudessa ja millaisia panostuksia tutkimukseen ja koulutukseen puolueet ovat valmiita tekemään.

Suomalaisten yliopistojen ja Unifin suuri vaalikeskustelu järjestetään keskiviikkona 8.2.2023 klo 16–17.30 Helsingin yliopiston juhlasalissa (Unioninkatu 34).

Keskusteluun osallistuvat Anders Adlercreutz (RKP), Li Andersson (VAS), Sari Essayah (KD), Petri Honkonen (KESK), Antti Lindtman (SDP), Maria Ohisalo (VIHR), Sakari Puisto (PS) ja Elina Valtonen (KOK).

Poliittisia päättäjiä puheenvuoroillaan keskustelussa haastavat näyttelijä, professori Elina Knihtilä, taloustieteilijä Sixten Korkman sekä SYL:n hallituksen puheenjohtaja Lotta Leinonen. Keskustelun juontaa toimittaja Seija Vaaherkumpu.

Ilmoittaudu mukaan keskusteluun sekä klo 17.30 alkavaan cocktail-tilaisuuteen viimeistään su 5.2.2023.

Tilaisuutta voi myös seurata suoratoistettuna Unifin sivulta: Miljardikuopasta uuteen nousuun - Yliopistojen suuri vaalikeskustelu 8.2.2023 - Unifi

Tutustu yliopistojen yhteisiin hallitusohjelmatavoitteisiin

Lämpimästi tervetuloa!

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.