Eri alojen sivuaineopinnot valmistavat työelämää varten

Aaltolaiset voivat suorittaa sivuainekokonaisuuden (24 op) myös Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen International Business -kandidaattiohjelmassa.
Kuva: Roope Kiviranta

Aalto-yliopiston opiskelijoilla on hyvät mahdollisuudet tehdä tutkinnosta itsensä näköinen suorittamalla muiden alojen kursseja tai kokonainen sivuaine eri koulutusalalta. Eri alojen opintojen kautta saatu pätevyys sekä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa työskentelemään oppiminen on hyödyllistä myös työelämän kannalta.

Aallon opiskelijoilla on mahdollisuus suorittaa sivuainekokonaisuus (24 op) Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen International Business -kandidaattiohjelmassa. Bio- ja kemiantekniikan kandidaattiohjelman kolmannen vuoden opiskelija Juho Ollila tarttui tähän tilaisuuteen, koska kauppatieteet ja opintojen suorittaminen englanniksi kiinnostivat häntä.

"Kauppatieteellisistä opinnoista on hyötyä monella eri tapaa minkä tahansa alan opiskelijalle, esimerkiksi perustaessa oman alan yritystä tai hakeutuessa englanninkielisiin maisteriohjelmiin. Kursseilla on käsitelty muun muassa erilaisia yrityskulttuureita, konsultointia ja markkinointia. Opinnot, ohjelman ulkomaalaiset professorit sekä tutkinto- ja vaihto-opiskelijat ovat auttaneet ymmärtämään, miten kannattaa toimia eri aloilla työskentelevien ja eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa", Juho Ollila kertoo.

”Erilaiset esitykset, raportit ja ryhmätyöt ovat myös kehittäneet kielitaitoani monipuolisesti. Kannattaa lähteä rohkeasti muualle oppimaan uutta ja harkita sivuaineopintoja Aallon eri kouluissa ja kampuksilla. Mikkelin sivuaineopintoihin on ympärivuotinen haku, mikä myös helpotti hakemista”, Juho jatkaa.

Mikäli kesällä opiskeleminen kiinnostaa, Mikkelin kampuksella voi suorittaa kesän aikana esimerkiksi seuraavia kursseja: Business Management of Digital Media Production, Environmental Economics, Financial Accounting for Global Business ja Consumer Behavior.

International Business -kandidaattiohjelman ja Aalto-yliopiston muiden koulujen tarjoamiin sivuaineopintoihin on mahdollista tutustua Sivuainemessuilla, jotka järjestetään Otaniemen kampuksella 8.3.2018.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.