Espoo ja Aalto syventävät strategista kumppanuuttaan

Yhteistyön avulla halutaan löytää keinoja rakentaa kestävämpää maailmaa.
Kaksi henkilöä kävelee Alvarinaukiolla kohti Kandidaattikeskusta.
Näkymä Aalto-yliopiston kampukselta Otaniemessä kesällä 2018. Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen.

Espoon kaupunki ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat tänään 16.6.2020 jatkosopimuksen strategisesta kumppanuudesta. Sopimuksella syvennetään jo vakiintunutta ja hyviä tuloksia tuottanutta yhteistyötä. Aiemmat sopimukset ovat olleet voimassa vuodesta 2012 lähtien.

Yhteistyöllä Espoo ja Aalto haluavat löytää keinoja rakentaa kestävämpää maailmaa paikallisesti ja globaalisti. Espoo on sitoutunut kansainvälisessä edelläkävijäkaupunkien johtajuusohjelmassa saavuttamaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteet vuoteen 2025 mennessä. Aalto-yliopisto on sitoutunut ensimmäisenä yliopistona Suomessa edistämään näitä tavoitteita.

Aalto-yliopisto ja Espoo pyrkivät kehittämään houkuttelevia ympäristöjä asumiseen, työskentelyyn, tutkimukseen ja opetukseen sekä kulttuuriin ja innovointiin. Tavoitteena on myös luoda elinvoimainen kasvualusta yrittäjyydelle ja elinkeinoelämälle ja vahvistaa alueen veto- ja pitovoimaa kansainvälisten osaajien keskuudessa. Espoo ja Aalto-yliopisto haluavat innostaa ja rohkaista yhteisöjään luovuuteen ja uudenlaisten ratkaisujen kokeiluun.

Yhteistyön kenttä on laaja ja sisältää muun muassa tutkimukseen, koulutukseen, terveydenhuoltoon, kaupunkisuunnitteluun, rakentamiseen, tapahtumiin ja palveluiden muotoiluun liittyviä teemoja.

Lisätietoja:

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä ja rehtori Ilkka Niemelä allekirjoittamassa sopimusta. Taustalla muita tilaisuuteen osallistujia.

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä (vas.) ja rehtori Ilkka Niemelä allekirjoittamassa sopimusta Espoossa 16.6. Takana seisomassa vasemmalta Päivi Sutinen, Harri Paananen, Jaana Tuomi, Kristiina Mäkelä, Tuula Antola, Ossi Naukkarinen, Janne Laine ja Piia Wollsten.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.