FCG:n projektipäällikkö Henri Haimista Aalto-yliopiston työelämäprofessori

Haimin erityisalueita ovat jätevedenpuhdistuksen ilmastovaikutusten pienentäminen, digitaaliset ratkaisut sekä jäteveden sisältämien resurssien talteenotto.
Henri Haimi
Työelämäprofessori Henri Haimi (kuva Rami Aapasuo).

FCG Finnish Consulting Groupin pitkäaikainen projektipäällikkö ja prosessiasiantuntija, tekniikan tohtori Henri Haimi, on nimitetty Aalto-yliopiston rakennetun ympäristön laitoksen työelämäprofessoriksi 1.4.2023 alkaen. Professuurin ala on jäteveden käsittely. Työelämäprofessuuri kestää viisi vuotta ja on osa-aikainen.

Haimin tehtävä painottuu opetukseen, mutta hän tekee myös tutkimustyötä. Haimin erityisalueita ovat jätevedenpuhdistuksen ilmastovaikutusten pienentäminen, digitaaliset ratkaisut, kuten mallinnus ja edistynyt prosessinohjaus, sekä jäteveden sisältämien resurssien talteenotto ja näiden kaikkien osa-alueiden yhdisteleminen.

”Yhteydet työelämään tarjoavat opiskelijoille luontevan tavan tutustua alan erityispiirteisiin ja samalla mahdollisuuden rakentaa omaa urapolkuaan jo opintojen aikana. Työelämäprofessorimme ovat tässä avainasemassa. Toivotan Henri Haimin lämpimästi tervetulleeksi korkeakouluyhteisöömme”, toteaa dekaani Gary Marquis.

”Odotan innolla, että pääsen omalta osaltani lähentämään akateemista opetusta käytännön toimintaan vesihuoltolaitoksilla hyödyntäen pitkää kokemustani FCG:llä sekä kentän tuntemusta”, sanoo Henri Haimi.

”Olen erittäin iloinen Haimin nimityksestä. Hän on arvokas lisä niin FCG:n kuin Aalto-yliopiston joukku-eeseen. Tämä on meille myös mahtava tilaisuus päästä lähelle viimeisintä tutkittua tietoa – ja sitä kautta pitää huolta maailmanluokan vesiosaamisestamme”, sanoo Vesi-liiketoimintaa johtava Tero Pyrhönen.

Yhteystiedot:

Henri Haimi
puh. +358 44 704 6298
[email protected] (1.4.2023 alkaen)

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Aallon logo talon katolla

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.