Funidata Oy tuottamaan yliopistojen tietojärjestelmäpalveluita

Helsingin yliopisto ja Aalto-yliopisto ovat perustaneet yhteisen yhtiön tuottamaan, ylläpitämään ja kehittämään opetuksen ja opiskelun tuen tietojärjestelmäpalveluita.

Funidata Oy:n tehtävänä on rakentaa opetuksen ja opiskelun kansallinen ydinjärjestelmä, joka perustuu yliopistojen yhtenäisille tarpeille. Tavoitteena on luoda edellytyksiä opetusyhteistyölle ja saada kustannussäästöjä palvelujen tuottamisessa.

Yhtiön keskeisimmät asiakkaat ovat sen omistajat, eli Helsingin yliopisto sekä Aalto-yliopisto. Muut korkeakoulut voivat oman aikataulunsa mukaan liittyä järjestelmäpalvelun käyttäjiksi yhtiön osakkuuden kautta.

Yhtiömuotoisella toimintamallilla tavoitellaan nopeaa ja joustavaa reagointia yhteisten palveluiden kehitystarpeisiin. Samalla edellytykset ehkäistä teknologiavelan syntyä paranevat.

Lisätietoja:
Talousjohtaja Marianna Bom, Aalto-yliopisto, [email protected], p. 050 5753762
Hallintojohtaja Esa Hämäläinen, Helsingin yliopisto, [email protected], p. 02941 22212

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.